Slovenija

V Adrii Airways sklenili dogovor - stavke ne bo!

STA
27. 11. 2015, 13.37
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Vodstvu slovenskega letalskega prevoznika Adria Airways je s Sindikatom prometnih pilotov Slovenije uspelo skleniti dogovor, v skladu s katerim je sindikat preklical stavko, ki bi morala potekati v ponedeljek, 30. novembra, je družba objavila na svoji spletni strani. Podrobnosti o vsebini dogovora zaenkrat niso znane.

Wikipedia
Zahtevali so tudi, da družba pilotom poravna vse prispevke in da takoj odpravi kršitve zakona o delovnih razmerjih glede odmorov na delu.

Sindikat je stavko napovedal 10. novembra. Ena od zahtev pilotov so bile višje plače. Vodja stavkovnega odbora Fedor Pop Gligorov je ob začetku pogajanj pojasnil, da so pilotom s kolektivno pogodbo iz leta 2011 praktično edinim znižali dohodke, potem ko so jim jih nekajkrat znižali že med letoma 2009 in 2011.

Prepričan je, da to ni prineslo nobenega pozitivnega učinka na poslovanje družbe. "Strošek za plače pilotov predstavlja približno 5,5 odstotka vseh stroškov v družbi, kar je, kolikor je nam poznano, najmanj v svetu," je povedal.

Zahtevali so tudi novo kolektivno pogodbo. Konec decembra lani je vodstvo družbe obstoječo odpovedalo, čeprav zaradi določil v sami pogodbi in zakonodaji velja do 15. maja prihodnje leto.

Zahtevali so tudi, da družba pilotom poravna vse prispevke in da takoj odpravi kršitve zakona o delovnih razmerjih glede odmorov na delu. "Odmora med dnevnim delom nimamo in kadar končamo delovni dan v tujini, imamo minimalno 10 ur počitka, in ne 11 ur, kot predvideva zakon o delovnih razmerjih," je navedel.

Opozoril je tudi na težave pilotov s prehrano. Ker so v letalu tudi do 14 ur, jim je delodajalec dolžan zagotoviti možnost kakovostnega obroka, čemur trenutno ni tako, je pojasnil Pop Gligorov.

Od vodstva so zahtevali tudi, naj jim zagotovi možnost koriščenja dopusta. "Večina pilotov ima še več kot polovico neizkoriščenega dopusta iz tekočega leta. Enostavno dopusta ne dobimo," je pojasnil. 

Država ima v Adrii Airways 69,87-odstotni delež, ki ga upravlja SDH, Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) je lastnica 19,63-odstotnega deleža, SDH pa ima 2,08-odstotni delež. Naprodaj je 91,58-odstotni delež družbe, iz SDH in DUTB pa so v začetku oktobra sporočili, da so prejeli več ponudb za nakup.

V Adrii Airways so po drugi strani dejali, da se je po podpisu nove kolektivne pogodbe leta 2011 izhodiščna plača znižala za vse zaposlene v družbi, prav tako tudi nadomestilo za malico in prevoz. Zaradi finančne sanacije so morali optimizirati procese in zmanjšati število zaposlenih, ampak zgolj med neletalskim osebjem.

Obstoječo kolektivno pogodbo so odpovedali, ker vsebuje precej določil, ki podjetju onemogočajo konkurenčno rast, pravijo. Pilote so pozvali k pogajanjem o novi, od katerih pa je sindikat po navedbah družbe odstopil, ko vodstvu ni odgovoril na septembrski dopis.

Glede počitka pravijo, da se je sindikat strinjal z deseturnim počitkom zunaj baze, glede prehrane posadk pa priznavajo, da je enkrat res prišlo do primera zastrupitve s hrano, vendar za to po njihovem ni bila kriva kakovost hrane. Dobavitelja prehrane na letališču na Brniku so dvakrat zamenjali, s trenutnim pa so zadovoljni. Drugače je v bazi v Prištini, kjer zaradi monopola na letališču nimajo veliko izbire.

Z dopustom se težave pojavljajo že dlje časa in jih rešujemo tudi z ukrepi, ki so zajeti v predlogu nove kolektivne pogodbe, so še povedali v Adrii Airways.

Če bi do stavke pilotov prišlo, bi to zagotovo zelo slabo vplivalo na družbo, ki je v postopku prodaje. 23. novembra bi morala po prvotnih načrtih potekati skupščina družbe, na kateri bi lastniki odločali o dokapitalizaciji v višini do osem milijonov evrov, vendar so jo na predlog Slovenskega državnega holdinga (SDH) preklicali. Nova naj bi potekala še decembra.

Ideja je bila, da bi prevoznika dokapitaliziral morebiten vlagatelj, če bi se prej z lastniki in upniki Adrie Airways dogovoril o nekaterih vprašanjih, npr. odpisu dolga. Nato se je v medijih pojavila tudi informacija, da bi lahko družbo znova dokapitalizirala država, čeprav naj to zaradi zakonodaje EU in preteklih državnih dokapitalizacij ne bi bilo več možno.

Predsednik uprave SDH Marko Jazbec je prejšnji teden za Odmeve na TV Slovenija dejal, da nosi dokapitalizacija sabo veliko pogojev in da v pogajanjih zasledujejo pravično delitev bremen sanacije, da bi družba lahko bila pripravljena na privatizacijo. Delitev bremen lahko med drugim pomeni odpis ali reprogram dolgov, je tehnično orisal Jazbec. Kdaj bi lahko prišli do končne rešitve, ni želel napovedovati, dejal pa je, da potrebujejo še nekaj tednov časa.