"Poljanska obvoznica je bil kompleksen in tudi to po vrednosti velik projekt, v katerem so združene vse vrste objektov v cestni gradnji, vključno s 712-metrskim predorom Sten. To je res lep objekt, ki pa se je žal gradil zelo dolgo. Kljub temu smo lahko zadovoljni, da ga danes odpiramo," je na slovesnosti poudaril minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.
Po vseh zapletih pri gradnji poljanske obvoznice direktor Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI) Damir Topolko upa, da se tovrsten projekt ne bo nikoli več ponovil. "Smo pa veseli, da smo vendarle prišli do konca in smo ga danes odprli," je poudaril. Ob tej je zavrnil vse dvome v varnost predora in poudaril, da je ta zgrajen po najsodobnejših standardih in povsem varen.
Glede zagotovitve posebnega vozila, ki bi ga imeli škofjeloški gasilci za posredovanje ob morebitni nesreči in požaru v predoru, pa je Topolko pojasnil, da poteka postopek financiranja in nabave vozila. "Potem bomo to zadevo naprej reševali z Upravo RS za zaščito in reševanje," je pojasnil.
Nova obvoznica po zagotovilih DRSI zagotavlja boljšo prometno varnost vseh udeležencev v prometu, pa tudi izboljšano kakovost bivanja prebivalcev Škofje Loke ter izboljšano dostopnost in povezanost Poljanske doline z osrednjo Slovenijo.
Kot je poudaril škofjeloški župan, bo preusmeritev tranzitnega prometa iz mestnega jedra na obvoznico pravo olajšanje za mesto. "Poljanci bodo veseli krajših potovalnih časov, Ločani pa bomo zelo hvaležni za mir in ponujeno razvojno priložnost. Poskrbeli bomo za razcvet starega mestnega jedra," je obljubil.
O pomenu obvoznice priča množična udeležba na današnji slovesnosti, na kateri se je zbralo veliko število Ločanov in Poljancev. Praznovanje so po uradnem dogodku nadaljevali na Spodnjem trgu, kjer so prebivalci na druženje povabili vse, ki so pred dvema letoma sodelovali pri protestnih shodih, po katerih je bila nato konec leta 2013 vendarle podpisana pogodba z izvajalcem za dokončanje obvoznice.
Škofjeloško obvoznico so načrtovali skoraj 40 let. Sedanja trasa je bila potrjena leta 1991, priprava lokacijskega načrta pa stekla sedem let kasneje. Pripravljalna dela, izgradnja križišča s priključkom obvoznice na Ljubljansko cesto in krožnega križišča v Zmincu so se začela leta 2007.
Čas gradnje se je podaljšal zaradi dolgotrajnih postopkov razlastitev, razveljavljenega gradbenega dovoljenja za eno izmed etap, stečajev gradbenih podjetij in zapletenih predpisov s področja javnega naročanja. Konec letošnjega poletja so Gorenjska gradbena družba in podjetji Iskra sistemi ter OHL ŽS opravila še zadnja dela na obvoznici.
Danes je bila obvoznica uradno odprta. Prvi so se po njej simbolično zapeljali kolesarji in motoristi. Po slovesnosti so obvoznico za nekaj ur zaprli, da bodo počistili prireditveni prostor, promet po njej pa bo dejansko stekel v sredo.
Obvoznica je dolga 3932 metrov, najzahtevnejša pa je bila gradnja predora v dolžini 712 metrov in 492 metrov dolgega ubežnega rova. Na obvoznici je tudi sedem mostov, šest križišč, po dva podvoza in podhoda, regulacija vodotoka v dolžini 488 metrov in izvedba protihrupnih ukrepov v dolžini 1157 metrov.
Investicija v poljansko obvoznice je bila skupaj s projektiranjem in odkupi zemljišč ocenjena na 51,8 milijona evrov, od tega je bila vrednost same gradnje 38 milijonov evrov. 35 milijonov evrov je sofinancirala Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.