Carmen Vodovnik iz kadrovske službe e-Študentskega servisa je poudarila, da predvsem za iskalce prve redne zaposlitve veliko štejejo izkušnje, pridobljene preko študentskega dela. Dodala je, da že preko študentskih servisov velikokrat delodajalci iščejo kandidate z zelo specifičnimi izkušnjami in kompetencami. Razkrila je še, da delodajalcem omogočajo pregled delovnih izkušenj iskalcev dela in jim tako olajšajo izbiro primernega kandidata.
Zoran Savin, Moje delo: "Delavec, ki je preko študentskega servisa opravljal sedem različnih del in pri vsakem podjetju delal le po dva meseca, bo pri delodajalcu pustil vtis, da ni zanesljiv."
Jurij Snoj, direktor območne službe Ljubljana pri Zavodu RS za zaposlovanje, je opozoril, da se predvsem mladi in iskalci prve zaposlitve pogosto sploh ne zavedajo, da imajo že zelo dobre delovne izkušnje in znanja. Ob tem iskalce zaposlitve poziva k pripravljenosti za delovna mesta, za katera se sicer niso izšolali, a imajo za to kompetence ali pa jih lahko hitro pridobijo. Ob tem je poudaril, da lahko vsi, ki si želijo delati, delo na različne načine tudi dobijo. Snoj je poudaril še potrebo po tem, da prošnje in življenjepise pišemo z mislijo na to, kaj bo zanimalo posameznega delodajalca, in jih ne napolnimo z vsemi delovnimi izkušnjami, ki smo jih nabrali.
Direktor podjetja Moje delo Zoran Savin je medtem poudaril potrebo po aktivnejšem iskanju zaposlitve. Obenem je opozoril, da bi morala podjetja bolj vlagati v izobraževanje in usposabljanje ljudi. Po drugi strani pa bi moral izobraževalni sistem po besedah Savina uvesti več praktičnega dela v učne načrte. "Vsi delodajalci nam pravijo, da prvi iskalci zaposlitve pridejo iz izobraževalnega sistema in skorajda nimajo praktičnih izkušenj," je opozoril Savin.
12 odstotkov registriranih brezposelnih je v Sloveniji po podatkih Statističnega urada RS.
Lidl pričakuje že izkušene trgovce
Tudi vodja kadrovskega področja v Lidlu Slovenija Lea Tkalec je opozorila na pomanjkanje praktičnega usposabljanja v izobraževalnem sistemu. "Mi s trgovskih srednjih šol dobivamo dijake z zaključeno izobrazbo, ki jih zaposlimo, a nikoli niso sedeli za blagajno in na njej delali. Si lahko predstavljate, da bi vas strigla frizerka, ki pred tem ni nikoli tega počela?" je pripomnila Tkalčeva. Pri tem dodaja, da so v Lidlu sicer imeli dva projekta vzgoje kadrov, vendar sta se oba izkazala kot neuspešna.
Delojemalec nima privilegija izbire
»Delavec, ki je preko študentskega servisa opravljal sedem različnih del in pri vsakem podjetju delal le po dva meseca, bo pri delodajalcu pustil vtis, da ni zanesljiv,« meni Savin, organizator sejma. Na vprašanje, ali imajo tudi delavci takšno moč izbire kot delodajalci, je priznal, da je »v tem trenutku moč bolj na strani podjetij«.
Na trgu dela se moramo tržiti
Izpostaviti moramo svoje izkušnje, delodajalcem se moramo znati prodati, lahko sklepamo iz slišanega. Zadevo je anekdotično zaključila še Tkalčeva z besedami, da je na policah Lidla 1200 izdelkov in verjetno kupec ne kupi vseh.