Mednarodni prometni forum pri Organizaciji za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) je v analizi možnih modelov javno-zasebnega partnerstva za izgradnjo nove železniške povezave med Koprom in Divačo ugotovil, da je Luka Koper v preteklosti zaostajala za rastjo drugih pristanišč. Povpraševanje bo sicer v prihodnje naraščalo, a vprašanje je, ali bo Luka Koper lahko sledila povpraševanju.
Drugi tir po ocenah OECD ustvari veliko, a drago povečanje zmogljivosti in mnogo let bo potrebnih, da se bodo te zapolnile. Državo tako izpostavlja precejšnjemu tveganju, da se investicija ne bo povrnila. Dokler dolgoročno povpraševanje ne bo bolj gotovo, je treba najti alternativno rešitev. OECD tako predlaga izgradnjo zalednega terminala, s katerim se odloži potreba po drugem tiru in predstavlja najboljšo možnost glede tveganja prihodnjega povpraševanja.
Da bi z gradnjo zalednega terminala ustvarili pogoje za boljšo ekonomiko kasnejše gradnje, je danes na predstavitvi analize OECD poudaril tudi minister za infrastrukturo Peter Gašperšič in dodal, da bo vlada analizo natančno preučila. "Pred nami je še kar nekaj nalog, preden bo možna dokončna odločitev," je poudaril minister.