"Po opravljenih analizah smo prišli do zaključka, da s prometom, kakršen je danes, ni mogoča revitalizacija Koroške ceste, o kateri govorimo že več kot 20 let," je na današnji novinarski konferenci povedal Igor Kos iz kabineta mariborskega župana. Na Koroški cesti se je že od srednjega veka odvijalo živahno trgovanje, hkrati pa je že od nekdaj ena glavnih prometnih povezav v smeri Koroške in je zaradi tega zadnja desetletja preveč prometno obremenjena. Na dan se po njej pelje povprečno 18.000 vozil, kar znaša več kot 6,5 milijona vozil letno. Cestišče je dotrajano, stavbe ob njej pa večinoma propadajo, čeprav gre za središče starega mestnega jedra. V želji, da bi cesti povrnili njeno prvotno funkcijo središča uličnega vrveža, so se na občini odločili, da v okviru evropskega tedna mobilnosti testno izvedejo nekatere spremembe prometa. Z uvedbo enosmernega prometa na odseku med Prežihovo in Strossmayerjevo ulico ter zaporo prometa na delu med Strossmayerjevo ulico in Glavnim trgom, v katerega bodo imeli vstop le avtobusi, taksiji, kolesarji, intervencijska vozila, dostava in vozila stanovalcev, želijo razbremeniti mestno središče za do 15 odstotkov prometa.
Zaenkrat ukrep le do konca septembra
Zaenkrat bo ukrep veljal le do konca septembra. Kako bo naprej, se bodo po besedah Kosa odločili potem, ko bodo videli, na kakšen odziv bo nova prometna ureditev naletela v javnosti. Koroško cesto so za en dan že zaprli poleti v okviru Festivala Lent na pobudo društva Hiša! in takrat je bilo slišati veliko pozitivnih ocen. Na začetku je po besedah Marjana Lepa z mariborske fakultete za gradbeništvo razumljivo pričakovati negodovanje voznikov, a izkušnje iz drugih mest kažejo, da se promet postopoma preusmeri na druge poti. Teh ima Maribor po njegovih ocenah dovolj na voljo, zato verjame, da ne bo prišlo do večjih prometnih zagat. Odpiranje Koroške ceste meščanom je sicer del celostne prometne strategije mesta, ki jo je na začetku poletja sprejel mestni svet.
Tri nova krožna križišča
Na Koroški cesti bodo v času nove prometne ureditve postavili tri krožna križišča ter zarisali kolesarske steze in tri nove prehode za pešce. Pravila za dostop do cone bodo označena s prometno signalizacijo, potek prometa pa bodo spremljali z nameščenimi števci. Stanovalci in dostava si morajo za vstop v cono pridobiti posebne dovolilnice, vsi ostali vozniki, ki bodo kljub zapori vozili po Koroški cesti, pa bodo kaznovani z globo.