Slovenija

Izboljšanje samopodobe slovenskega turizma

sta/mv
10. 5. 2015, 16.30
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Vršilka dolžnosti generalne direktorice direktorata za turizem in internacionalizacijo na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Eva Štravs Podlogar, ki je funkcijo prevzela ta teden, opozarja na ponovni padec slovenskega turizma na lestvici konkurenčnosti. Ob tem izpostavlja problem kritične samopodobe o stanju in razvoju turizma.

Kot je za STA pojasnila nova vodja direktorata za turizem in internacionalizacijo, je Slovenija glede na nedavno poročilo o globalni konkurenčnosti v turizmu na lestvici znova padla za tri mesta. Razlogov za to je več, med njimi so problemi dostopnosti, viz in delovne zakonodaje. Eden izmed razlogov za padec konkurenčnosti je tudi slaba oziroma zelo kritična samopodoba o stanju in razvoju turizma v Sloveniji, je ocenila Štravs Podlogarjeva in poudarila, da bo popraviti ta trend v turistični dejavnosti eden večjih izzivov. Osebno Štravs Podlogarjeva, ki je bila od leta 2001 direktorica zavoda Turizem Bled, vidi izzive tudi v boljšem oziroma konkretnejšem povezovanju med kulturo in turizmom ter športom in turizmom. Prva prioriteta Štravs Podlogarjeve bo sicer že začeta izdvojitev turizma iz Javne agencije Spirit in ponovna ustanovitev Slovenske turistične organizacije (STO). V pripravi je ustanovitveni akt in Štravs Podlogarjeva pričakuje, da bodo vsi potrebni dokumenti pripravljeni do poletja ter da bo takrat ustanovljena javna agencija STO. Glede bodočega vodstva STO je ob robu Slovenske turistične borze ta teden dodala, da konkretnih pogovorov še ni. "Minister (za gospodarstvo Zdravko Počivalšek) je odprt za predloge. Postopki bodo tekli tako, da bo najprej imenovan vršilec dolžnosti, nato pa bo objavljen razpis," je pojasnila. Sicer pa napoveduje, da bodo v tem letu na ministrstvu sledili usmeritvam, zapisanim v strategiji razvoja slovenskega turizma 2012-2016, ki jo je junija 2012 sprejela vlada. Hkrati bodo začeli s pripravo smernic za nov strateški dokument za naslednje petletno obdobje, torej za strategijo razvoja slovenskega turizma 2017-2021.

Nov zakon o spodbujanju razvoja turizma

V pripravi je nov zakon o spodbujanju razvoja turizma, pripravljajo pa tudi spremembe pravilnika o kategorizaciji nastanitvenih obratov. S tema aktoma si prizadevajo vzpostaviti ustrezno poslovno okolje za uspešen in konkurenčen razvoj turizma. "Posvetili se bomo iskanju možnosti za zagotovitev ustrezne višine finančnih virov za razvoj in promocijo turizma na nacionalni ravni ter na regionalni in lokalni ravni," je poudarila Štravs Podlogarjeva in pojasnila, da bo za izvedbo vseh načrtovanih aktivnosti, tudi takih, ki jih doslej ni bilo mogoče izvajati ali pa so bile izvedene okrnjeno, potrebno zagotoviti več finančnih sredstev. Osebno ne vidi ovir za novo povečanje turistične takse, lahko tudi že v prihodnjem letu. "Izredno pomembno je, da so to strogo namenska sredstva za povečevanje promocije turizma, ne glede na to ali na lokalni ali na nacionalni ravni," je dejala. Eden od bolj gotovih virov je še del koncesije od iger na srečo. "Te je bilo včasih pobrane precej več kot sedaj, a žal takrat nismo našli pravih odgovorov," je dodala sogovornica. Že zdaj pri financiranju promocije sodeluje tudi gospodarstvo, "a dejstvo je, da premalo in ne vsi", pravi Štravs Podlogarjeva. Sama se z zadovoljstvom spominja obdobja, ko je zakonodaja še predvidevala obvezno članarino za vse deležnike. Zneski niso bili veliki, vendar pa se je na koncu nabral precejšen znesek, je izpostavila. V sedanjem času obvezna članarina ali prispevek sicer nista možni. Bodo pa na ministrstvu preverili zakonske osnove z namenom spodbuditi sodelovanje vseh deležnikov v turizmu. Pomembno bo sicer zagotoviti, da tisti, ki bodo finančno prispevali, ne bodo imeli občutka, da denar dajejo brez smisla. "Iz tega morajo res dobiti več," je poudarila Štravs Podlogarjeva.

Za uspešno promocijo potrebna dobra, inovativna ideja

Za boljšo promocijo Slovenije bo prav tako potrebno zagotoviti tesnejše sodelovanje javnega in zasebnega sektorja na nacionalni, pa tudi na lokalni in regionalni ravni. "Seveda pa je potrebno priznati, da je za uspešno promocijo potrebna tudi dobra, inovativna ideja in seveda nato dobra in konsistentna izvedba aktivnosti," je izpostavila. Štravs Podlogarjeva je bila na mesto v. d. generalne direktorice imenovana za največ šest mesecev. V tem obdobju naj bi bil izveden postopek za imenovanje stalnega generalnega direktorja, za to mesto pa se namerava potegovati tudi sama. "Imam veliko energije. Na direktoratih je veliko strokovnjakov za vsa področja in z dobrim vodenjem s strani ministra res obstaja možnost, da se kaj naredi in prestavi," je optimistična Štravs Podlogarjeva.