Slovenska turistična borza (Slovenian Incoming Workshop - SIW) je ta teden v Ljubljano pritegnila 144 predstavnikov iz 107 tujih turističnih agencij, organizatorjev potovanj in drugih turistično naravnanih podjetij iz 31 držav.
Nad Slovenijo so večinoma navdušeni. Tuomas Kallio s Finske tu predstavlja Flow Festival, ki se bo odvil konec junija v Ljubljani. "Veliko ljudi ne pozna Slovenije, kar vidimo pri mednarodni promociji festivala. A imamo dobre rezultate, Flow Festival Ljubljana je britanski Guardian izbral za enega od najboljših novih festivalov v Evropi," je poveda finec.
V sosednjih državah, kot so Italija, Avstrija in balkanske države, Slovenijo še dobro poznajo. Že v Nemčiji pa se to drastično spremeni. "To je skriti dragulj v Evropi, a ga ne želimo ohraniti skritega," je dejal.
Ljubljana je - če odštejemo neprepoznavnost - sicer za njihov festival "popolna destinacija". Festival se bo odvil na območju Tobačne, kar pomeni, da lahko udeleženci uživajo v dogodku in so hkrati nastanjeni v udobnem hotelu ter uživajo v mestu, je izpostavil.
Težav zaradi letalskih povezav pa Kallio ne opaža. Ob tem, da poleti med Ljubljano in Helsinki obstaja neposredna letalska povezava, izpostavlja tudi možnost uporabe bližnjih tujih letališč. Tu gre naši državi na roko njena geografska majhnost.
Že šestič se v Sloveniji mudi Španec Francisco Javier Gutierrez iz potovalne agencije Trip Road. "Vsakič, ko pridem, spoznam nove kraje in nove ljudi ter pridobim nove informacije," je povedal.
Za Špance so sicer v Sloveniji najbolj zanimive gore, kultura in kulturna dediščina, kulinarika, pa tudi ljudje so zelo prijazni. "To zadnje je celo najpomembnejše - v državah, kot so Italija in Avstrija imaš vse ostalo, a ljudje tukaj so drugačni, zelo prijazni," je poudaril.
Med točkami, ki so še posebej privlačne za španske turiste, Gutierrez izpostavlja Bled. "Temu rečemo 'japonski učinek', saj ob obisku Bleda navdušeno fotografirajo z odprtimi usti. Tudi Bohinj jim je zelo všeč. V Ljubljani uživajo v vzdušju in nočnem življenju, čudovita je tudi Soča," je našteval.
Manj pozitivno je tudi po njegovih besedah dejstvo, da je Slovenija precej nepoznana država. V Španiji jo pogosto zamenjujejo s Slovaško. Zato skušajo španski organizatorji združiti obisk dobro poznanih destinacij, kot so italijanske Benetke, s potovanji v nove države. "Do vrnitve v Španijo na Benetke povsem pozabijo," je opisal učinek Slovenije na španske turiste.
Vodja latvijske potovalne agencije Bulta Turs Olga Sudnicka se medtem v Sloveniji mudi drugič, od tega prvič na SIW. Prvič je pred leti obiskala Postojnsko jamo, Predjamski grad in Lipico. Tokrat pa jo je precej navdušila Ljubljana, ki je po njenih besedah čudovit kraj za uživanje življenja. "Zasluži si naziv zelene prestolnice Evrope," je menila.
Latvijcem je Slovenija všeč, vendar jo pogosto obiščejo le zelo na kratko in v kombinaciji z obiskom Italije ali Hrvaške. "Sedaj razmišljamo, da bi jih tu zadržali dlje," je povedala in dodala, da je v Sloveniji možnosti za različne aktivnosti res veliko.
Organizacijo SIW je pohvalila prodajna direktorica ukrajinskega organizatorja potovanj Safari Maris Svitlana Zakharenko. "Vse je na zelo visoki ravni, predstavljene storitve in informacije so zelo dobre in uporabne," je menila. V Sloveniji je prvič, podrobneje pa jo bo spoznavala na eni od študijskih tur za udeležence SIW ta konec tedna.
Med dobrimi stranmi Slovenije je izpostavila njeno raznolikost - gore, obalo, termalne vode, zelo čist zrak in naravo. Predvsem zdravilišča ponujajo odlične storitve, "takšnih ne ponuja veliko držav", je menila. Tudi ona pa priznava, da Ukrajinci našo državo slabo poznajo.
Tuji organizatorji potovanj med slabostmi Slovenije izpostavljajo neprepoznavnost
Tuji organizatorji potovanj, ki so se zbrali na Slovenski turistični borzi, menijo, da je neprepoznavnost Slovenije v njihovih domačih državah glavna slabost Slovenije kot turistične destinacije. Sicer pa je bilo na borzi slišati številne pohvale naravnih lepot in raznolikosti naše države. Prepričani so, da bo Slovenija zanimiva za njihove stranke.