Slovenija

Revoz izkoristil in odpustil agencijske delavce

Luka Tetičkovič
27. 2. 2015, 16.47
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Človeški viri - tako je svoj članek naslovil delavec v Revozu. Kljub obljubi dela za nedoločen čas so ga zaposlili prek agencije in ga bodo v imenu fleksibilnosti s 1. marcem odpustili.

STA

Robert Ivanc se je odločil svojo izkušnjo zapisati na portalu Za-misli.si. Ko je po koncu uvodnega seminarja konec novembra prejel informacijo, da je med izbranimi, ni sledil podpis pogodbe z Revozom, temveč so mu za to določili zaposlovalno agencijo. Revoz je prek svojega tehničnega direktorja Christopherja Laubryja sporočil, da je fleksibilnost delovne sile, ki jo nudi agencijsko zaposlovanje, pomembno zagotovilo konkurenčnosti podjetja na zahtevnem trgu avtomobilske industrije.

Delovne obremenitve v Revozu

Sindikalist Pungeršič meni, da je intenzivnost dela kar huda, vendar je enaka za agencijske in redno zaposlene delavce. »V primeru, da dobimo pritožbo s strani delavca, da je neko delovno mesto preveč obremenjeno, zahtevamo, naj se opravijo meritve in se ugotovi dejansko stanje,« je povedal. Uprava Revoza nam je prek Laubryja pojasnila: »Ergonomijo v Revozu merimo z ergonomsko metodo, ki jo je razvil Renault na osnovi evropskih standardov in veljavne zakonodaje.«

Reprezentativni Sindikat Revoza kljub temu sporoča, da agencijske delavce obravnava enakovredno, a jim zaradi nečlanstva v sindikatu ne nudi pravnega varstva, odgovarja predsednik Slavko Pungeršič:»Agencijske delavce zastopamo tako, da stalno kontroliramo, ali imajo dejansko vse pogoje dela, izplačila, dopuste, malice in druge pravice enake kot delavci, ki so neposredno zaposleni v Revozu.«

Ena od izostalih pravic je bilo nadomestilo za prevoz na delo, vendar je Revoz v zameno organiziral avtobusni prevoz iz Ljubljane. Potovanje z javnim prevozom je vseeno zahtevalo toliko časa, da je Ivanc v delo poleg osmih plačanih ur vlagal še šest ur prostega časa. Zapisal je: »Kapitalisti in neoliberalni dogmatiki (so) tisti, ki lajnajo mantro 'čas je denar', a le ko gre za njihov čas, viri teh pravic ne moremo imeti, saj smo zgolj viri.«

Ivanc nadaljuje z opisovanjem napornega delovnega procesa. Delo za tekočim trakom je zaradi svoje monotonosti in zahtevane stopnje pozornosti delavca vselej veljalo za izžemajoče. A v tem primeru, ko naj bi Revoz lovil kvote, zastavljene v okviru projekta Edison, ki so ga med drugim zagnali za proizvodnjo twinga 3. generacije, so po Ivančevi oceni tempo proizvodnega procesa nastavili na zgornje meje človeških zmogljivosti.

osebni arhiv R. I.

»Čutil sem neprijetno mravljinčenje v rokah ter izmenjujoč občutek hladnih in vročih dlani,« je Ivanc opisal simptome vnetja živca v karpalnem kanalu zapestja. Vzrok temu je bilo med drugim operiranje z električnim izvijačem, s katerim je v karoserije avtomobilov privijal vijake, pri čemer se je na njegovo zapestje prenašal neergonomičen sunek. Dnevno je bilo takšnih kar petsto. Ker v prvem mesecu zaradi visoke intenzivnosti dela in strahu pred izgubo službe ni imel časa obiskati zdravnika, si je pomagal kar sam, s protibolečinskimi tabletami lekadol.

Streznitev zanj je prišla po kolektivnem božičnem dopustu. Njega in še 450 »izposojenih« agencijskih delavcev so obvestili, da jih bodo s 1. marcem pognali na cesto. Obdržati so se odločili le 50 najbolj predanih, ki v tem času iz bolniških razlogov niso umanjkali iz delovnega procesa, pri tem pa so z nadurami nadomeščali še tiste, ki se niso znali prilagoditi napornemu delokrogu. Ivanc meni, da je uprava pri projektu Edison to načrtovala vnaprej, vendar je Laubry slednje zanikal s pojasnilom: »Podatki o povpraševanju trga po dveh novih modelih so v začetku leta 2015 pokazali, da le-to ne presega prvotno predvidenega in tudi sicer standardnega obratovanja proizvodnje v dveh izmenah.«

STA

Nacionalni medij je glede tega pisal, da je Revoz, ki je v stoodstotni lasti Renaulta, s strani države za namen projekta Edison prejel 22,4 milijona evrov državne spodbude za neposredne tuje investicije in se obvezal ustvariti 51 novih delovnih mest. To so nam (brez omembe številk) na podjetju potrdili.

Estrada