Na Policijski upravi Novo mesto izpostavljajo križišče državnih cest v Brestanici na mostu ter križišče državne in lokalne ceste Veliki Podlog–Gorica. V obeh opažajo več prometnih nesreč zaradi izsiljevanje prednosti in neprilagojene hitrosti.
Po podatkih policistov so nevarne tudi lokalna cesta Krško–Sotelsko–Brestanica, kjer se zaradi ozkega vozišča zgodi nadpovprečno veliko prometnih nesreč, križišče državne in lokalne ceste Brestanica–Armeško ter križišče ulic Mladinskih delovnih brigad in 11. novembra v Leskovcu pri Krškem, kjer se po preureditvi križišča v krožišče zgodi več nesreč.
Policijska postaja Krško sicer dobro sodeluje s tukajšnjo občino, ki je v sodelovanju z Zavarovalnico Triglav in podjetjem Aktivna signalizacija Korun prav na nevarnem križišču v Velikem Podlogu pred kratkim vzpostavila opozorilni sistem COPS@road.
Gre za enega prvih tovrstnih sistemov na slovenskih cestah, ki s svetlobnim signalom voznika na neprednostni cesti opozori na potencialno nevarnost trka v času, ko se na prednostni cesti približuje drugo vozilo. Pred križiščem imata tako prednostna kot neprednostna cesta razmeroma dolge ravne odseke, zaradi česar imajo vozila na prednostni cesti visoko hitrost, na neprednostni cesti pa obstaja velika nevarnost naleta.
Zanimivosti
Ozaveščenost o pomenu zavarovanj se v Sloveniji iz leta v leto povečuje
Na cesti Krško–Sotelsko–Brestanica se bo rekonstrukcija ceste z razširitvijo dveh najbolj ozkih odsekov začela v kratkem, za križišče Brestanica–Armeško pa je Občina Krško že izdelala projekt za krožno križišče, vendar gre za državno cesto, država pa nima sredstev, zato za zdaj razmišljajo o postavitvi montažnega krožišča.
Sistem, ki se napaja na sončno energijo, vključuje elemente za detekcijo in opozarjanje prometnih udeležencev ter module za radijsko komunikacijo med postavljenimi enotami sistema. Na križišču sta postavljeni dve centralni enoti s svetlobnimi prikazovalniki na vsaki strani križišča iz smeri neprednostnih cest. Vsaka enota ima vgrajen po en detektor, ki zaznava približevanje vozila križišču po neprednostni cesti. Kadar bosta sočasno zaznala približevanje vozila po prednostni cesti, bo svetlobni prikazovalnik z utripajočim klicajem voznika na neprednostni cesti opozoril na potencialno nevarnost trka v realnem času.
Na občini v Krškem so nam povedali, da si prizadevajo tudi za rešitve drugih nevarnih cestnih odsekov tako na lokalnih kot državnih cestah. Pri slednjih z opozorili, saj je zanje pristojna država.
Tako je Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu občine Krško na Direkcijo Republike Slovenije za ceste (DRSC) v zvezi z nevarnim križiščem na mostu v Brestanici že podal pobudo za spremembo prometne signalizacije za prednost iz smeri Krškega na most v Brestanico. Takšen režim je veljal že v preteklosti, vendar DRSC pobude ni podprl.
Na cesti Krško–Sotelsko–Brestanica se bo rekonstrukcija ceste z razširitvijo dveh najbolj ozkih odsekov začela v kratkem, za križišče Brestanica–Armeško pa je Občina Krško že izdelala projekt za krožno križišče, vendar gre za državno cesto, država pa nima sredstev, zato za zdaj razmišljajo o postavitvi montažnega krožišča.
Na križišču ulic Mladinskih delovnih brigad in 11. novembra v Leskovcu pa so že pristopili k ureditvi krožišča. Ker prostora za klasično krožišče ni bilo dovolj, so se odločili za ureditev povoznega krožišča, ki je še dodatno označeno in opozarja voznike na spremembo prometnega režima. Na občini menijo, da je zdaj to krožišče bistveno bolj pretočno in varno, če le vozniki upoštevajo navodila in prometne predpise.