Na spletni strani Stranke Mira Cerarja boste takoj pod njegovo državniško sliko našli povezavo Ljudje in program, ob povezavi slike ljudi, ki naj bi predstavljali člane te najmlajše slovenske stranke. Če sledite povezavi, se vam odpre stran, na kateri so nanizane zgodbe ljudi. Oseminštiridesetletna Martina, ki je po izobrazbi kmetijski tehnik, upokojenec Milan, študent Jaka, učitelj Janko, blagajničarka Marija in podjetnica Irena so za spletno stran Mira Cerarja opisali svojo življenjsko situacijo, zato da je stranka, ki ji še danes očitajo, da nima jasnega in konkretnega programa, lažje opisala, kaj bo storila za navadne ljudi.
A uporabniki interneta so razkrili, da Milan ni Milan, Jaka ni Jaka, Marija ni Marija in tako naprej. Vse fotografije, ki so objavljene na strani, so kupljene pri eni izmed mednarodnih agencij, imena so izmišljena. Seveda se poraja vprašanje, ali so izmišljene tudi zgodbe ... Si je SMC izmislila izzive, ki jih bo morala reševati v naslednjih štirih letih?
S stranke SMC so nam pojasnili, da so na spletni strani Stranke Mira Cerarja predstavljene realne življenjske zgodbe, ki jih pozna in s katerimi se lahko poistoveti veliko Slovenk in Slovencev.
»Ob vsaki realni življenjski zgodbi so zapisani ukrepi SMC, ki izhajajo iz našega programa in ponujajo odgovor, kako omogočiti boljše in bolj stimulativno okolje za delo in življenje ljudi. Zaradi varovanja osebnih podatkov so imena spremenjena, slike pa so simbolične. To je jasno zapisano na dnu omenjene spletne strani,« so še zapisali.
Ko smo jih povprašali, ali »realna življenjska zgodba« dejansko pomeni resnično življenjsko zgodbo, ki je bila izpovedana, so nam odgovorili pritrdilno. Kot nam je povedal Gregor Plantarič, je spletna stran delo članov stranke, prostovoljcev. Le ti naj bi na terenu nabirali življenjske zgodbe in jih pripravili za objavo na spletu, saj za volilno kampanjo niso najemali zunanjih svetovalcev.
Podobnosti z afero Argeta
A mogoče bi bilo bolje, če bi jih. Tako bi snovalce vsebin lahko kdo spomnil na zgodbo podjetja Atlantic Grupa, ki ima v lasti tudi nekdaj slovensko blagovno znamko paštet Argeta. Pri reklamiranju tega znanega prehranskega izdelka so namreč pri izpovedih »resničnih« mam uporabili kupljene fotografije. Ko je resnica prišla v javnost, je bil to velik udarec za reklamno kapmanjo, ki je svojo sporočilnost utemeljila ravno na verodostojnosti. Skupina Atlantic se je sicer opravičila, a spomin na spodrsljaj je ostal. Stranka Mira Cerarja pa se ne opravičuje, ampak sklicuje na dejstvo, da so nekje spodaj, z majhnimi črkami in v neopazni sivi barvi zapisali, da so zaradi varstva osebnih podatkov imena in slike spremenjeni.
A izgovarjanje na varstvo osebnih podatkov je sprožilo le še večji val ogorčenja, ki je včeraj preplavil socialna omrežja. Tako se je na twitterju pojavil tudi zapis, ki tovrstno prakso označuje za namerno zavajanje volilnega telesa. Spet drugi menijo, da je to dokaz, da pri nas spletna komunikacija še vedno velja za nepomembno in postransko, pojavili pa so se tudi namigi, da bi bilo zaradi afere najbolje razpisati kar predčasne volitve.
Ogorčenje na Twitterju in Facebooku
@Megafotr Ta Cerarjev stock škandal je predvsem dokaz, da stranke in firme pri nas spletno komunikacijo še vedno jemljejo kot nepomembno in postransko.
@boriscipot V vsakem primeru gre za naklepno manipulacijo z volilnim telesom, da se dokopljejo do oblasti.
@kricac V vednost. VSE fotke stranke @MiroCerar so fake. VSE. Google image search jih uspe vse identificirat. Aj, aj, aj ... šalabajzersko!
@jkmcnk ne razumem, kje je problem? stock photo za stock stranko s stock idejami.
@krtmen · Samo po sebi se postavlja vprašanje... kaj pa...če je del volivcev SMCja tut izmišljenih?
@JozeBiscak Hm, zdaj čakam, da bo Miro Cerar ministre kupoval prek TOP SHOPA.
@Libertarec Da so pri SMC svoje člane novačili preko Shutterstocka je navadno lažnivo podtikanje. Uporabljeni so bili tudi drugi slikovni providerji.
@vanfranco Najbolje bo, da se razpišejo predčasne volitve. Vlada Mira Cerarja zaradi škandala #iStockphoto itak ne bo dočakala 100 dni.
Facebook
N. G. » … skrivalnice in small print so že davno preživeti, zlorabljene zadeve ... še posebej v kampanjah (marketinških in političnih).«
A. R. Če delaš življenjske zgodbe, ne spreminjaš imen in slik zaradi »varovanja podatkov«, ampak morajo za svojimi izjavami stati ljudlje! Kar so naredili, je bullshit. Kdor je to odobril, bi moral biti danes brez službe.
V. R. Vse lepo in prav, da se najdejo tašne #šlamparije, ampak na straneh je jasno napisano, da so imena in slike ljudi zaradi varovanja OP spremenjena. Je pa sigurno temna senca glede verodostojnosti zgodb.
T. K. Če ti nekdo podpiše, da lahko objaviš njegovo ime in priimek za kampanjo, ga ni treba spreminjati. Če nekdo stoji za stranko, naj se izpostavi in podpiše!