Kranjska občina je konec maja pristopila k tako imenovani konvenciji županov. Gre za pobudo Evropske unije, ki združuje lokalne in regionalne organe pri skupnem prizadevanju za izboljšanje kakovosti življenja ljudi pri doseganju tako podnebnih kot energetskih ciljev EU. Občina je v sodelovanju z Lokalno energetsko agencijo Gorenjske pripravila akcijski načrt za trajnostno energijo. Od leta 2006 občina aktivno zbira podatke o porabi energentov v vseh večjih občinskih objektih. Za namene izvajanja, spremljanja in dokazovanja prihrankov porabe energentov so konec lanskega leta uvedli energetsko knjigovodstvo, v katero bodo do konca projekta vključena vsa občinska podjetja s površino, večjo od 200 kvadratnih metrov.
»Občani danes premalo uporabljajo avtobuse in se na delo raje pripeljejo s svojimi avtomobili.« Anton Pogačnik, direktor agencije Leag
Trenutno je zajetih 30 največjih objektov s površino nad 500 kvadratnih metrov. Med drugim bodo za vse javne objekte izdelali energetske izkaznice in pristopili k njihovi energetski sanaciji. Poleg tega bodo uvedli tudi večjo uporabo obnovljivih virov energije.
Direktor Lokalne energetske agencije Gorenjske Anton Pogačnik je za Svet24 povedal, da bodo posebno pozornost namenili tudi prometu. »Izdelati bo treba strategijo za mestni potniški promet in izvesti ukrepe za njegovo izboljšanje. Občani danes namreč premalo uporabljajo avtobuse in se na delo raje pripeljejo s svojimi avtomobili,« je izpostavil Pogačnik. Kot dodaja, ga to čudi, saj so cene vozovnic v kranjskem mestnem potniškem prometu med najnižjimi v državi. Dnevna vozovnica namreč stane le 1 evro, mesečna 10 evrov in letna 95 evrov. Po njegovih besedah bo treba razmisliti tudi o sistemu parkiranja v starem mestnem jedru in njegovi bližnji okolici. »Na obrobju mesta bo treba vzpostaviti tako imenovani sistem P & R, parkiranje v starem mestnem jedru Kranja pa omejiti,« zaključuje Pogačnik.