Slovenija

45 let legendarne blagovne znamke JUPOL

U.K.
11. 6. 2014, 13.53
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.54
Deli članek:

JUB letos praznuje častitljivih 45 let blagovne znamke JUPOL. Disperzijska notranja barva, ki je nastala leta 1969, je JUB-ova najmočnejša blagovna znamka in tudi največja prodajna uspešnica, saj jo pri nas danes kupi kar sedem od desetih kupcev, z njo pa letno prebarvamo kar 200 milijonov kvadratnih metrov zidnih površin.

V JUB-u so ob tej častitljivi obletnici pripravili priložnostno slovesnost, na kateri so sodelovali posebni gostje, ki so najbolj zaslužni za nastanek, razvoj in uspeh te blagovne znamke: oče JUPOL-a, Florjan Regovec, v letu 1969 tehnični direktor JUB-a, Franc Bernad, razvojni inženir, ki je bedel nad recepturami JUPOL-a tri polna desetletja, in Štefan Hoyer, nekdanji predsednik Uprave in sedanji predsednik Nadzornega sveta JUB – H d.d., ki je po letu 1976 zgradil ugled blagovne znamke JUPOL tako na domačem kot tujih trgih.



V JUB Design Studiu so gostje v sproščenem vzdušju predstavili razvoj blagovne znamke JUPOL skozi ključne zgodovinske mejnike. Florjan Regovec je pojasnil, zakaj so ji zlasti pleskarji nadeli naziv poldisperzijska barva: »Ime JUPOL je nastalo iz preproste formule - pol barve Jubocolor in pol barve Juboflor. Ko smo dodali še JUB, je nova barva dobila ime JU(B)POL. Najprej smo jo pakirali v salonitne sodčke, po letu 1972 pa so jih že nadomestila plastična vedra, imenovana hoboki. Obdobje naredi sam je z JUPOL barvo v sedemdesetih letih praktično res zaživelo.«


Zasluge za razvoj JUPOL-a ima tudi kemijski inženir, Franc Bernad, ki je v JUB-u vodil razvojni oddelek kar tri desetletja. »Začeli smo na 30 kvadratnih metrih površin, kjer smo testirali materiale ter pripravljali vedno nove recepture in izboljšave za barvo JUPOL. Čas v osemdesetih letih nam za uvoz laboratorijske in opreme ni bil preveč naklonjen, v devetdesetih pa sta kljub izgubi jugoslovanskih trgov JUB in JUPOL po zaslugi vodstva na čelu s Štefanom Hoyerjem postala prepoznavna širše v Evropi. Vesel sem, da je JUB danes uspešno mednarodno podjetje, ki s svojim Tehnološko raziskovalnim centrom in s 37 vrhunskimi strokovnjaki nadaljuje z razvojem izdelkov in tehnologij za zaključne sloje v gradbeništvu.«


Štefan Hoyer, ki je od svoje upokojitve v letu 2013 prevzel mesto predsednika Nadzornega sveta JUB-H d.d., je na srečanju poudaril, da se je z barvo JUPOL začel strm vzpon in razvoj tovarne: »Hitra širitev asortimana barv in tržni uspeh barve JUPOL po letu 1975 sta bila razlog za velik razvojni korak JUB-a, ki je v letu 1979 že zgradil novo in sodobno proizvodnjo disperzijskih barv v novi industrijski coni v Dolu. V naslednjih letih smo tako lahko modernizirali in razširili proizvodnjo ter zgradili tudi nove skladiščne objekte. Z blagovno znamko JUPOL, ki je še danes najpomembnejši JUB-ov izdelek in ga izvozimo v več kot 15 evropskih držav, uspešno tekmujemo z znanimi in močnimi evropskimi konkurenti. Danes JUPOL proizvajamo že na tretji generaciji opreme v obratu Dol pri Ljubljani, proizvajamo pa ga tudi v našem podjetju v Šimanovcih v Srbiji.«

Sašo Kokalj, predsednik Uprave v družbi JUB, je srečanje sklenil z besedami: »JUPOL je prav zaradi svoje kakovosti in priljubljenosti med uporabniki, ki nanj prisegajo že 45 let, postal generično ime za notranjo zidno barvo, katere recepturo v JUB-u nenehno izboljšujemo in jo v vsem prepoznavni embalaži ponujamo na trgovskih policah. Ime Classic je stari JUPOL dobil v času, ko smo v JUB-u razvili celotno družino barv JUPOL, ki danes vključuje še blagovne znamke Gold, Junior, Trend, Citro, Brilliant, Block in Strong. Zadnjo izboljšavo je Classic z novo formulo doživel lani, tako da lahko sedaj prebarvamo kar do 20 odstotkov zidnih površin več. V 45. letih smo v JUB-u prodali že več kot 900 tisoč ton te barve, in če bi jo naložili na kamione, bi bila kolona dolga od Ljubljane pa vse tja do Rima, ali če to povem še nekoliko drugače - s to količino bi lahko prebarvali kar 20 milijonov dvosobnih stanovanj.«

Da je blagovna znamka JUPOL na trgu res vredna zaupanja, dokazujejo tudi številna priznanja potrošnikov in strokovne javnosti, saj je že sedmič zapored prejela priznanje Trusted Brand, ponaša pa se tudi s pečatoma Produkt leta 2014 in Best Buy Award 2013/2014.