Sporazum bosta sedaj najprej obravnavala odbora za obrambo in zunanjo politiko, do ratifikacije pa bi lahko glede na pričakovanja obeh ministrov prišlo že marca, je dejal Jakič. Zatem se bodo madžarska letala vrste gripen pri varovanju zračnega prostora nad Slovenijo pridružila italijanskim lovcem F-16 in eurofighter. Po napovedih slovenskega obrambnega ministrstva naj bi italijanske in madžarske zračne sile operativne naloge predvidoma izvajale izmenično.
Kako v primeru kršitve?
Bo pa v primeru kršitve slovenskega zračnega prostora odločitev o tem, ali bodo posredovali Italijani ali Madžari, v rokah Nata, je pojasnil Jakič, ki je imel v okviru delovnega srečanja na programu tudi ogled madžarskega vojaškega letalstva. Italija za varnost slovenskega zračnega prostora skrbi že vse od vstopa Slovenije v Nato leta 2004. Madžarska se je za to nalogo ponudila na naborni konferenci novembra 2011, zveza Nato pa je ponudbo sprejela.
Slovenija je ob vstopu v Nato sledila strokovnim mnenjem v zavezništvu, da naj finančna sredstva raje kot v drage rešitve za zagotavljanje letalskega nadzora in kontrole zračnega prostora nameni za sodelovanje v mednarodnih operacijah in misijah. Slovenija je v program razvoja in opremljanje Slovenske vojske 2015 zapisala, da ne bo vzpostavila lastnih letalskih zmogljivosti za nadzor in kontrolo slovenskega zračnega prostora, temveč bo rešitev nadzora zračnega prostora poiskala v okviru Nata. Doslej je stroške za Natovo operacijo Air Policing v slovenskem zračnem prostoru krila Italija in tudi v prihodnje bodo po zagotovilih obrambnega ministrstva stroške krile države, ki bodo Natu ponudile svoje sile.