Kot so pojasnili, je program Shift2Rail namenjen razvoju modernih tehnoloških pridobitev in njihovi pospešeni uvedbi na trgu.
Cilji programa Shift2Rail so zmanjšanje stroškov izgradnje, upravljanja, vzdrževanja in obnove železniške infrastrukture in voznega parka do 50 odstotkov, povečanje zmogljivosti do 100 odstotkov ter povečanje zanesljivosti različnih segmentov trga železniškega prevoza do 50 odstotkov, so našteli na predstavništvu.
Raziskave in inovacije bodo pokrivale pet ključnih področij: izboljšanje kakovosti storitev z razvojem zmogljivih, stroškovno učinkovitih in zanesljivih vlakov, razvoj pametnejših nadzornih sistemov in upravljanja prometa, zagotavljanje zanesljive, visokokakovostne infrastrukture in zmanjšanje hrupa, razvoj orodij za načrtovanje potovanj in inovativnih IT storitev za izdajo vozovnic ter razvoj rešitev za tovorni promet, namenjenih izboljšanju logistike in povezave z drugimi oblikami prevoza.
Na predstavništvu so opozorili še, da železniški promet, ki je med najbolj učinkovitimi in podnebju prijaznimi oblikami prevoza, predstavlja zgolj 10 odstotkov evropskega tovornega prevoza in zgolj šest odstotkov potniškega prevoza v EU. V nekaterih državah članicah se ta delež celo zmanjšuje.
"Evropska komisija se za izboljšanje danih razmer zato odziva s četrtim železniškim paketom, trojnim povečanjem naložb v evropsko infrastrukturo z osem na 26 milijard evrov - 80 odstotkov bo namenjenih železnicam - ter trojnim povečanjem naložb v raziskave in razvoj, zlasti v okviru programa Shift2Rail," so navedli.
Po njihovih navedbah to, da so za povečanje priljubljenosti železniških storitev potrebne spremembe, kaže tudi nedavna raziskava Eurobarometer. Iz nje je razvidno, da skoraj petina Evropejcev ne uporablja železniških storitev zaradi slabe dostopnosti, dobra petina uporabnikov pa jih meni, da je nakup vozovnic preveč zapleten.
V nekaterih državah, tudi v Sloveniji, je ta raven od leta 2011 padla celo za več kot 10 odstotkov. Ravno tako je le slaba polovica uporabnikov zadovoljna z zagotavljanjem informacij med potovanjem z vlakom, zlasti v primeru zamud.
Raziskava je pokazala še, da so izboljšave možne tudi glede točnosti, zanesljivosti in pogostosti, ki je bistvenega pomena za privabljanje potnikov.
Poleg Evropske komisije bodo v programu Shift2Rail sodelovali predstavniki evropskega železniškega sektorja, inovativna mala in srednje velika podjetja ter upravljavci železniške infrastrukture.