»Vse skupaj mi je postalo sumljivo, ko so začeli na tem mestu na veliko kopati, zato sem se odločil, da si stvar pogledam še od blizu. Opazil sem, da je na mestu, kjer so kopali, nastala velika luknja. Gramoz so pobrali, vrhnja plast je bila umaknjena na stran, notri pa sta bili dve vrsti mase, ena črne, druga pa sivkaste barve. Pozneje so na to območje začeli navažati še gradbeni material od podrtih hiš v bližini. Čeprav naj bi na tem mestu stal parkirni prostor, pa to vse bolj spominja na sanitarno deponijo za odlaganje svinjarije. Skrbi me predvsem, kako bo to vplivalo na naše zdravje?« se sprašuje Krčan, ki je želel ostati anonimen.
Po sledeh pripovedi našega bralca smo šli najprej na krško občino, ki je bila na tabli pred gradbiščem navedena kot investitor, tam pa nas je čakalo prvo presenečenje. Pojasnili so nam namreč, da sami s projektom nimajo ničesar, zato naj se obrnemo na podjetje Kostak, v katerem ima krška občina kot večinska lastnica sicer 43-odstotni delež.
V Kostaku so nam pozneje v pisnem odgovoru na naše vprašanje, zakaj je na tabli kot investitor projekta navedena krška občina, čeprav v njej o tem ne vedo nič, odgovorili, da je očitno prišlo do pomote, zapis na gradbiščni tabli pa so kmalu po našem poizvedovanju popravili.
»Gre za projekt pripravljalnih del investitorja Kostak, d. d., Krško. Obravnavana zemljišča ležijo v depresiji. Investitor ga namerava nasipati oziroma zapolniti z nasipnim materialom, in sicer do te mere, da bo vrh nasipa za poznejše parkirišče na koti približno 154,00 m nadmorske višine sovpadal z niveleto predvidene ceste na območju rondoja, ki je delno že izvedena. Za območje urejanja velja Odlok o prostorskih ureditvenih pogojih Industrijska cona Vrbina (ur. list RS št. 7/2001), kjer se v skladu s 15. členom za posege izpod daljnovodov dovoljuje med drugim tudi gradnja parkirišč,« so zapisali v Kostaku, kjer so na tem območju začeli delati septembra 2013, končati pa nameravajo v enem letu.
Ker smo ob ogledu jame na terenu opazili kar nekaj do vrha naloženih tovornjakov, ki so se vozili iz smeri, kjer podirajo hiše v Vrbini, nas je zanimalo, ali ima Kostak dovoljenje, da na omenjeno gradbišče zakopava tudi gradbeni material. V omenjenem krškem podjetju so nam pojasnili, da je bil pred začetkom del na dovozni cesti deponiran gradbeni odpad, ki so ga zmleli in skoraj v celoti uporabili, sicer pa po njihovih zagotovilih na tej lokaciji ne zakopavajo gradbenih odpadkov. »Z namenom, da se prepreči kakršenkoli divji navoz gradbenih odpadkov, smo na dostopni cesti izvedli dostopno rampo, ki je zunaj delovnega časa zaklenjena,« so še dodali v pojasnilu.
Na to zemljišče sicer navažajo tudi pepel iz Vipapa, a tudi ta po zagotovilih Kostaka ni sporen. Zanj imajo namreč v Vipapu slovensko tehnično soglasje, tovrstni nasipni materiali pa se, kot so zapisali v Kostaku, uporabljajo za konstrukcijske nasipe in zasipe ter utrjevanje zemljišč. Odkopani gramoz naj bi tako porabili za varovalne nasipe, ki se bodo po končanju del oblikovali v skladu z dokumentacijo.