Po pojasnilih pivovarne so namreč prodajni procesi načeloma precej dolgotrajni postopki, saj želijo potencialni investitorji vedno izvesti določene korake, ki zahtevajo svoj čas. Gre predvsem za skrbne preglede poslovanja družb, zato v pivovarni ne pričakujejo, da bi se lahko kakšen od prodajnih postopkov zaključil še v letu 2013.
Skupina Laško bo javnost o poteku procesov obveščala skladno z borznimi pravili. Prodajni postopki bodo potekali transparentno v več fazah, podobno kot so potekale tudi druge odprodaje premoženja skupine Laško. Prva faza je tako zbiranje nezavezujočih ponudb, druga faza pa zavezujočih. Ključni razlog za odprodajo premoženja je po navedbah pivovarne visoka zadolženost skupine Laško, ki lahko le s prodajo določenega premoženja in reprogramov preostalih posojil doseže ključni cilj. To pa je finančna stabilizacija in ponovno doseganje povečanja premoženja za delničarje, so pojasnili v vodstvu pivovarne.
Poudarili so tudi, da bi se v primeru prodaje skoraj 24-odstotnega deleža Mercatorja skupina Laško ob dogovorjeni ceni delnic razdolžila za več kot 105 milijonov evrov. V primeru, da posel ne bi bil izpeljan, pa bi moral konzorcij prodajalcev, katerega članica je tudi skupina Laško, zelo hitro razmisliti o nadaljnjih ukrepih. "Ocenjujemo, da bodo posledice neprodaje Mercatorja vsaj kratkoročno prizadele več deležnikov v Sloveniji. Za skupino Laško sta ključna dva mejnika prestrukturiranja, in sicer prodaja Mercatorja, najbolj pomemben z vidika nadaljnjega obstoja in razvoja pivovarne dejavnosti pa je vstop strateškega lastnika," menijo v laški pivovarni.
Finančne obveznosti skupine Laško so konec junija letos znašale 350 milijonov evrov, skupina pa v roku poravnava vse dogovorjene obveznosti do bank upnic, tako obroke glavnic kot obresti za posojila.
Na vprašanje, kako poteka proces združevanja Pivovarn Laško in Union, pa so v laški pivovarni pojasnili, da priprave na reorganizacijo skupine Laško v enovito podjetje potekajo, vendar bo za realizacijo moralo biti izpolnjenih več pogojev. Med drugim morajo reorganizacijo podpreti tudi delničarji z več kot 75 odstotkov glasov, kot zahteva statut družbe.
Predsednik uprave Pivovarne Laško Dušan Zorko je na avgustovski novinarski konferenci izrazijo upanje, da bodo omenjene družbe po prodaji ohranile svoje blagovne znamke in delovna mesta. Takrat je izrazil tudi pričakovanje, da bo za nakup Radenske veliko povpraševanje in da denacionalizacijski postopek, ki je v teku, ne bo vplival na prodajo te družbe.
Ob tem Zorko upa, da bo tokrat izkazan tudi interes za nakup Dela, saj pri zadnji prodaji niso dobili nobene zavezujoče ponudbe. Za nakup skoraj 80-odstotnega deleža Dela v Večeru, je interes izkazalo okoli 100 interesentov, med njimi tudi zaposleni v Večeru, ki pa jih uprava Dela obravnava drugače kot druge potencialne kupce.
Najpozneje do sredine oktobra pa morajo zaposleni v Večeru oddati zavezujočo ponudbo in do takrat ugotoviti, koliko denarja so sposobni zbrati.