Slovenija

Kje se je 'izgubil' poštni dobiček?

STA / A.M.
5. 9. 2013, 08.40
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Pošta Slovenije je v prvih šestih mesecih letos ustvarila za 618.000 evrov čistega dobička oz. 853.000 evrov dobička iz poslovanja, kar je za 2,5 milijona evrov manj od načrtov in veliko slabši rezultat kot v enakem obdobju lani, ko je družba ustvarila za 12,2 milijona evrov bruto dobička. V tem času so opravili dobrih 493 milijonov storitev.

Mediaspeed
Mag. Boris Novak, generalni direktor Pošte Slovenije; mag. Igor Marinič, namestnik generalnega direktorja Pošta Slovenije

Z doseženimi polletnimi rezultati se je seznanil tudi nadzorni svet Pošte Slovenije, ki ga vodi Davorin Kračun. Kot jim je pojasnilo poslovodstvo, je na doseženi poslovni izid med drugim bistveno vplivala tudi slabitev vrednosti naložbe v delnice NKBM v višini dveh milijonov evrov, saj bi brez te slabitve dosegli 2,34 milijona evrov čistega dobička.

V poslovodstvu Pošte Slovenije pojasnjujejo, da se, tako kot že nekaj let tudi večina drugih evropskih poštnih operaterjev, vedno bolj soočajo s strukturnimi spremembami na trgu poštnih storitev.

Procesi, kot so elektronsko nadomeščanje klasičnega poštnega prometa, popolno odprtje poštnega trga v EU ter posledično vedno večja konkurenca in tehnološke spremembe, ki vplivajo na spremembo navad uporabnikov, so pri poslovanju poštnih operaterjev prisotni že nekaj let in se bodo nadaljevali tudi v prihodnje.

Pri poslovanju Pošte Slovenije je po njihovem mnenju potrebno upoštevati tudi dejstvo, da je gospodarska kriza v letu 2013 še močneje zarezala v njeno poslovanje.

Dosežen poslovni rezultat je tudi odraz racionalnejšega delovanja strank, tako gospodarskih družb kot javne uprave, vedno pogostejše prakse neplačevanja zapadlih obveznosti ter pritiskov na znižanje cen in dodatne popuste ter sprememb davčne zakonodaje, ki Pošti nalaga vedno večje prispevke.

Družba si bo zato poleg že uvedenih varčevalnih ukrepov prizadevala za prilagoditev standardov kakovosti, ureditev cen oziroma popustov za izvajalce zamenljivih storitev na ekonomski osnovi ter doseganje ekonomsko vzdržnih cen univerzalne storitve, predvsem pa bo svojo prisotnost krepila na trgu logističnih storitev in oskrbnih verig, so danes še sporočili iz Pošte Slovenije.

Za izboljšanje poslovanja so že ob koncu lanskega leta sprejeli prve ukrepe ter jim po kazalcih poslovanja v začetku leta 2013 dodali nove. Do konca letošnjega poslovnega leta pa bodo sprejeli še dodatne varčevalne ukrepe.