Predsednik upravnega odbora Hidrie Edvard Svetlik nagrado, ki jo podeljuje organizacija European Business Awards, primerja s športnim tekmovanjem.
"Zmagali smo na evropskem prvenstvu," je dejal danes na novinarski konferenci v Ljubljani.
Hidria je bila za najbolj inovativno evropsko podjetje izbrana zaradi dosežkov v segmentu globalno prebojnih inovacij proizvodov, tehnologij in procesov ter poslovnih modelov, ki odločno doprinašajo k zeleni mobilnosti prihodnosti in k dvigu kakovosti zraka v naravno okolje integriranih zgradb, vse pa s poudarkom na integriranju inovativnih obnovljivih virov energije.
Na tekmovanju European Business Awards je sodelovalo več kot 15.000 podjetij, poleg najbolj inovativnega podjetja pa so zmagovalce izbirali še v devetih drugih kategorijah. Podelitev nagrad je bila prejšnji teden v Carigradu, vodstvo Hidrie pa je danes v Ljubljani sprejel tudi predsednik republike Borut Pahor.
Nagrada za inovativnost po Pahorjevih besedah predstavlja tisto nekaj več, kar podjetje naredi konkurenčno, ugledno in stabilno. "Kljub gospodarski krizi vztrajate pri svojih glavnih vrednotah: znanju, kompetencah, inovativnosti in odličnosti," je v nagovoru na sprejemu dejal Pahor.
Zaposlene v korporaciji Hidria je označil za zgled vsem, ki se v teh posebnih časih ozirajo naokoli in iščejo poti nadaljnjega dela. Hidra pa je tudi eno od podjetij, ki dobro razume pojem družbene odgovornosti, so sporočili iz urada predsednika republike.
V Hidrii so se pred desetimi leti odločili, da ne bodo le sledili rešitvam drugih, temveč da razumejo, kaj od njih zahteva prihodnost in da so lahko voditelji. "Od takrat to inovativnost živimo," je dejal predsednik poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak. Kot je dodal, so se zavezali h globalnim, prebojnim in inovativnim rešitvam na dveh področjih: zelene mobilnosti ter vzdržnega zelenega ugodja bivanja v stavbah.
Tako so na področju avtomobilskih tehnologij v preteklih desetih letih preskočili iz anonimnosti do enega najpomembnejših igralcev na trgu. Na letošnji avtomobilski razstavi v Ženevi so bile Hidriine rešitve vgrajene v 60 odstotkov vozil, se je pohvalil Seljak.
Tudi na področju klimatizacije ter hladilnih in ogrevalnih sistemov za stavbe so razvili vrsto inovativnih rešitev, velik preskok so denimo naredili na področju solarne klimatizacije. "Naša vizija je zagotavljati sisteme, ki bodo omogočali nično porabo energije v stavbah oz. bodo celo same generirale energijo," je dejal glavni direktor Hidrie Klima Erik Pavlovič.
"Vsak dan sanjamo, kako bomo zagotovili, da bo človeštvo razpolagalo s čisto zeleno mobilnostjo v transportu in kako ta mobilnost ne bo povzročala nobenih škodljivih vplivov na okolje. Sanjamo tudi o tem, kako bomo doprinesli k temu, da bodo zgradbe prihodnosti popolnoma integrirane v naravno okolje," je povzel Seljak.
Da bi svoje rešitve lažje ponudili trgu, je Hidria ustanovila konzorcij Feniks, v katerem se združuje več kot 50 najbolj inovativnih podjetij z območja jugovzhodne Evrope. To jim omogoča izvedbo celih projektov na ključ, pri čemer je Seljak izpostavil objekte za olimpijske igre v Sočiju in stadion za svetovno nogometno prvenstvo v Moskvi, dogovarjajo se tudi o sodelovanju pri gradnji verige bolnišnic v Libiji.
Hidrii se je obrestovalo, da v času krize ni klestila stroškov, temveč je celo povečala vlaganja v razvoj. Prihodki, ki so se pred izbruhom krize gibali okoli 170 milijonov evrov, so se tako do leta 2011 povečali na 280 milijonov evrov. Z izjemo leta 2008 je Hidria, ki za razvoj in tehnologije nameni 20 do 25 milijonov evrov letno, vsa leta krize ustvarjala dobiček, je še povedal Seljak.