Slovenija

Cestninske postaje se počasi poslavljajo

STA / A.M.
20. 1. 2013, 09.20
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Dars bo letos nadaljeval s preureditvijo cestninskih postaj, za katero je skupaj predvidenih 2,1 milijona evrov.

Za dela na čelnih cestninskih postajah Dob na dolenjski avtocesti in Kompolje na štajerski avtocesti so pogodbe z izvajalci del že podpisane, a se zaradi slabih vremenskih pogojev trenutno ne izvajajo.   

Družba za avtoceste v RS (Dars) je s preureditvijo cestninski postaj začela v začetku lanskega septembra. Najprej se je lotila cestninske postaje Log na primorski avtocesti, ki velja za najbolj obremenjeno, in odstranila betonske otoke, ki ločijo cestninske steze za vinjetna vozila. Betonski otoki so bili kasneje odstranjeni še na cestninskih postajah Videž na primorski avtocesti in na cestninski postaji Torovo na gorenjski avtocesti.

Dars je z izvajalci del že podpisal tudi pogodbe za odstranitev betonskih otokov na Dobu in Kompoljah, a se dela zaradi obilnega sneženja v teh dneh ne izvajajo.

Na Darsu so pojasnili, da je sicer v teku postopek javnega naročila za pridobitev projektne dokumentacije za cestninsko postajo Pesnica, za katero bo potem sledil še postopek pridobitve izvajalca del. Kmalu pa bo objavljen tudi razpis za preureditev vinjetnih stez na cestninski postaji Tepanje.

Obe omenjeni čelni cestninski postaji sta na štajerski avtocesti. Do poletja je na tej avtocesti predvidena odstranitev čelne cestninske postaje Vransko v celoti.

Dars je za preureditev cestninske postaje Log odštel približno 40.000 evrov, nekoliko manj naj bi stala preureditev cestninske postaje Torovo. Občutno več pa je Dars odštel za preureditev cestninske postaje Videž; medtem ko je priprava končnega obračuna izvedenih del pa je v sklepni fazi priprave, pogodbena vrednost znaša 300.950 evrov (brez DDV).

Na Darsu poudarjajo, da preureditve Videža ne gre primerjati s preureditvijo Loga in Torovega, saj da sta vrsta in obseg del povsem različna. Tako je na Videžu potrebna dodatna statična ojačitev jeklene konstrukcije nadstrešnice, rušenje podpornih stebrov nadstrešnice na dveh cestninskih otokih, dobava in postavitev pomične mobilne kovinske ograje, zahtevnejša prometna oprema in signalizacija.

Strošek omenjenih del predstavlja več kot polovico vrednosti pogodbenih del, pravijo na Darsu in dodajajo, da poleg tega gradbena dela na Videžu izvaja samo pogodbeni izvajalec del in ne tudi Dars v lastni režiji, kot je bilo to na cestninskih postajah Log in Torovo.

Poudariti sicer velja, da Dars na cestninskih postajah za zdaj odstranjuje le betonske otoke, s čimer je, kot pravijo v družbi, zagotovljena večja pretočnost in varnost prometa.

Minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač meni, da bo odstranjevanje betonskih otokov na cestninskih postajah v celoti končano do sredine letošnjega leta.

Hitrost prometa čez preurejene cestninske postaje je še vedno omejena, in sicer na 60 kilometrov na uro, pred preureditvijo pa je bilo treba pri prečkanju cestninske postaje upočasniti na 40 kilometrov na uro. Minister od prometne stroke pričakuje, da bo v najkrajšem času ocenila potek prometa skozi preurejene cestninske postaje in ugotovila, da omejitev hitrosti na 60 kilometrov na uro ni več potrebna.

Odstranitev cestninskih postaj v celoti je po Černačevih besedah povezana z uvedbo elektronskega sistema cestninjenja v prostem prometnem toku za vozila, težja od 3500 kilogramov.

"Razpis za elektronsko cestninjenje naj bi bil objavljen še ta mesec. Ambicija je, da se projekt pilotno uvede v letu 2014 in v celoti s 1. januarjem 2015, kar pomeni, da bodo vse cestninske postaje vzporedno z implementacijo tega projekta do takrat tudi odstranjene," je ta teden v Dragomlju, kjer si je ogledal Regionalni nadzorni center za upravljanje, nadziranje in vodenje prometa, zatrdil Černač.