Kot kažejo podatki Slovenskega filmskega centra, bo letos na domačem filmskem področju kar živahno. Gledalci lahko od začetka januarja 2022 v slovenskih kinematografih že gledajo celovečerni igrani film Zastoj (r. Vinko Möderndorfer), od sredine februarja dokumentarni film Iskre v času – Svetovni računalniški podvig (r. Jurij Gruden), 24. festival dokumentarnega filma se je odprl z mednarodno odmevnim prvencem Odpuščanje (r. Marija Zidar) in sklenil s slovensko premiero filma Smučarske sanje (r. Haidy Kancler).
Sredi marca prihaja v distribucijo dobitnik nagrade za najboljši film na zadnjem Festivalu slovenskega filma Prasica, slabšalni izraz za žensko (r. Tijana Zinajić), aprila pa mladinski film Vesolje med nami (r. Rahela Jagrič Pirc). V letošnji kinematografski distribuciji bodo še filmi: Inventura (r. Darko Sinko), letošnji berlinski predstavnik Moja Vesna (r. Sara Kern), dolgo pričakovani mladinski Gajin svet 2 (r. Peter Bratuša), film ceste Dedek gre na jug (r. Vinci Vogue Anžlovar), družinski božični film Kapa (r. Slobodan Maksimović), film Jezdeca (r. Dominik Mencej), v katerem nastopa letošnja vzhajajoča zvezda evropskega filma Timon Šturbej, eksperimentalni film Ptičar (r. Robert Černelč) in dokumentarec Konoplja osvobaja (r. Miha Čelar).
SNEMALO SE BO
V letu 2022 bo padla prva klapa petih igranih celovečernih filmov: Opazovanje (r. Janez Burger), Vzornik (r. Nejc Gazvoda), Poslednji heroj (r. Žiga Virc), Skriti ljudje (r. Miha Hočevar) in Odrešitev (r. Sonja Prosenc).
Direktorica SFC Nataša Bučar pa poudarja aktualne mednarodne uspehe nacionalnega filma: »Naši filmi so v letu 2021 prejeli kar 78 mednarodnih nagrad, med katerimi izstopa velika nagrada za kratki film Sestre v Clermont-Ferrandu. Zelo uspešno so slovenski filmi pričeli tudi letošnje leto, s svetovno premiero celovečernega igranega filma Moja Vesna na Berlinalu, v tekmovalnem programu Generation Kplus. Močno se je povečal tudi interes tujih produkcij za snemanje v Sloveniji, kar se ponuja tudi kot velika priložnost za gospodarsko okrevanje po koronskem obdobju. Uspehi dokazujejo, da imamo na nacionalnem filmskem področju ogromno potenciala. Če ga želimo v polnosti izkoristiti moramo ponuditi ustrezno okolje, predvsem pa znatno povečati finančna sredstva, ki jih za film namenjamo v Republiki Sloveniji. Upam in želim si, da bo filmsko in avdiovizualno področje postalo gospodarska in kulturna prioriteta prihodnjega obdobja.«