Pred začetkom novega abonmajskega obdobja – koncertnega cikla Kromatika – smo se pogovarjali s Patrikom Greblom in Majo Kojc.
Maja Kojc, umetniška vodja Simfoničnega orkestra RTV Slovenija
"Po mojem mnenju naj bi imel otrok možnost spoznati različne zvrsti glasbe, s tem da je verjetno "izpostavljenost" zabavnejšim zvrstem že sama po sebi precej večja. Spoznavanje resne glasbe poteka bolj načrtovano. Pomembno se mi zdi, da se podrejo bariere in negotovost pred stikom s katerokoli glasbo. Pri "resni" glasbi že samo poimenovanje lahko povzroči neko določeno previdnost."
Abonma Kromatika predstavlja steber koncertne dejavnosti Simfoničnega orkestra RTV Slovenija. Katere vrhunce letošnje sezone bi še posebej izpostavili?
V letošnji sezoni se osebno veselim novih dirigentskih in solističnih imen, pa tudi dveh sodelovanj z drugima orkestroma v okviru mreže evropskih orkestrov, ki ji pripadamo. Program nove koncertne sezone je izredno lep, čuti se, da ga Maja Kojc snuje z mislimi tako na orkester kot na koncertno občinstvo. Lahko bi rekli, da bodo koncerti atraktivni in poslušljivi. Obiskovalci bodo težko ostali malodušni.
Se v novi sezoni simfoničnemu orkestru obetajo kakšna gostovanja?
Greblo: Čeprav vedno znova poudarjamo, da je poslanstvo našega orkestra primarno v snemanjih in izvajanju za programe RTV, vseh ponudb in povabil iz tujine vendarle ne moremo zavrniti. Veseli smo, če lahko izredno kvaliteto orkestra pokažemo tudi zunaj zidov matičnega studia. Turneje v bolj oddaljenih krajih letos ne bo, šli bomo zgolj do Sofije ter na Češko in v Avstrijo.
Tudi Big Band je pred novim koncertnim ciklom BigBand@SiTi, maja je bil zelo odmeven koncert z italijansko zvezdo soula Mariem Biondijem … Skratka, oba vaša korpusa sta v izredni formi. Kaj nam z Big Bandom pripravljate v prihodnje?
Greblo: Big Band je prav tako izjemen korpus, ki nam ga zavidajo mnogi, začenši s sosednjimi državami. Po uspešni prvi sezoni na novem prizorišču bo letošnji cikel v SiTi Teatru ponudil nov sveženj zanimivih in premiernih koncertov znanih solistov in ustvarjalcev z našim nacionalnim jazzovskim orkestrom. Osebno se najbolj veselim čisto novega koncepta, ki ga snujemo z Jurijem Zrnecem, ne smem pa seveda mimo vseh odličnih solistov, ki jim je nastop z Big Bandom RTV Slovenija velik izziv in v čast.
Je pri mladih glasbenikih zaznati interes po igranju v orkestru ali so današnje generacije nagnjene k soliranju?
Kojc: Mlade glasbenike redno vključujemo v orkester. V pretekli sezoni smo celo skupaj z AS Fundacijo in Cankarjevim domom izvedli projekt Za njimi stojimo, namenjen prav temu – vključevanju mladih v orkester. Odziv je bil izjemen, priznam, da me je to kar nekoliko presenetilo. Želja po solističnem igranju je seveda zelo prisotna, pri nekaterih instrumentih bolj kot pri drugih, verjamem pa, da se mladi vedno bolj zavedajo, da se s solističnim igranjem lahko preživljajo le redki izbranci.