Črna kronika

Od selfijev do imperija

Oriana Girotto
19. 7. 2019, 11.00
Deli članek:

Italijanska modna blogerka Chiara Ferragni je v devetih letih ustanovila imperiji, ki je vreden več kot deset milijonov dolarjev. Njeno linijo čevljev prodaja več kot tristo trgovin po vsem svetu. Forbes jo je vključil na seznam tridesetih najvplivnejših in obetajočih ljudi, starih manj kot trideset let, obenem pa ni modne revije ali dogodka, na katerega ne bi bila vabljena.

Dreamstime
Chiara Ferragni in Fedez sta uspešen medijski par.

Minili so časi, ko so za promocijo modnih kolekciji zadostovale predstave na modnih stezah in prispevki v modnih revijah. Danes se modne hiše prepuščajo mladim blogerkam, in kraljica med njimi je nedvomno Italijanka Chiara Ferragni. Njena slava se je začela, ko so modne hiše zaznale njen neverjetni potencial. V osmih letih je njen modni blog The Blond Salad, ustanovljen leta 2009, postal temelj za imperij, ki je danes vreden deset milijonov dolarjev. Njena ekipa šteje danes dvajset ljudi (njihova povprečna starost je 28 let). A kako se je vse skupaj začelo? 

Zamisel za modni blog se je oblikovala po telefonskem pogovoru med Chiaro in njenim takratnim fantom Riccardom Pozzolijem. Njegova služba ga je takrat popeljala v Chicago, kjer je spoznal, da bi konjiček njegovega dekleta, ki ga je doma tako motil in s katerim je bila Chiara obsedena, dejansko lahko pripeljal do pravega poklica. Chiara se je namreč zelo rada fotografirala in posnetke objavljala na družbenih omrežjih. Skupaj sta se odločila za naložbo: deset evrov za vpis bloga The Blonde Salad in petsto evrov za fotoaparat srednje kakovosti. Riccardo je tako postal njen osebni fotograf. Na njegovih posnetkih je videti lepo in preprosto dekle, ki bi jo vsaka mlada sledilka rade volje prosila za nasvet glede ličenja ali ji zaupala urejanje stajlinga za večerno zabavo. Chiara je bila prava formula za uspeh: bila je sveža, prijazna in dostopna. Na dan je objavila vsaj osem fotografij in število njenih sledilcev je hitro naraščalo. Vsakemu je odgovarjala z nasveti in zahvalami. Fotografije so postajale iz tedna v teden bolj dodelane, nabirati pa so se začeli tudi sponzorji.

Dreamstime
Modni ikoni Chiari Ferragni so paparaci ves čas na sledi.

Leta 2010 je predstavila linijo čevljev in bila gostja MTV TRL Awards. Takrat je še vedno obiskovala prestižno milansko ekonomsko fakulteto Bocconi, a jo je ameriška revija New Yorker že opisala kot »eno največjih zvezd uličnega sloga«. Luči slave so se obrnile proti njej in odprla so se ji vsa vrata. Leta 2011 ji je revija Vogue podelila naslov najboljše blogerke leta. Število sledilcev bloga je še vedno naraščalo in doseglo 1,3 milijona obiskov in 12 milijonov komentarjev na mesec. Naraščal je tudi obisk na njenem profilu na Instagramu. 
Decembra 2013 je bilo leto začetka njenega sodelovanja s Stevom Maddenom pri oblikovanje kolekcije čevljev za pomlad 2014. Istega leta je postala dobitnica prestižne ameriške nagrade Bloglovin', kar je njen zaslužek pripeljalo na osem milijonov dolarjev, v letu 2015 pa na več kot deset milijonov. 

Od študije na harvardski poslovni šoli do barbike z njeno podobo

Leta 2015 je bila Chiara predmet študije na harvardski poslovni šoli, samo nekaj mesecev pozneje pa je postala prva modna blogerka, ki se je pojavila na naslovnici revije Vogue: izbrana je bila za aprilsko številko španske izdaje.
Leta 2016 je postala svetovna ambasadorka za Pantene in Amazon ter pozirala za ameriško revijo Vanity Fair. Revija Forbes jo je leta 2016 uvrstila na seznam 30 pod 30 Evropa: Umetnost. Istega leta je Mattel tržišču ponudil različico barbike, ki jo je ustvarila Chiara Ferragni. Leta 2017 jo je revija Forbes imenovala za najpomembnejšo modno promotorko na svetu, Swarovski pa jo je izbral za promoviranje božične kolekcije ob top modelih, kot so Karlie Kloss, Naomi Campbell in Fei Fei Sun.

Nova ljubezen in dogodek leta

Dreamstime
Fedez je priljubljeni italijanski raper.

Seveda ne smemo pozabiti na dogodke  iz njenega osebnega življenja, ki so še vedno steber njenega neverjetnega uspeha in hrana za lačne sledilce. Leta 2018 se je za Chiaro zgodil lep preobrat: nekdanjega partnerja Riccarda Pozzolija, s katerim sta ostala v dobrih poslovnih odnosih, je zamenjala s priljubljenim italijanskim raperjem Fedezom, ki je takoj zelo dobro razumel, sprejel in podprl njen življenjski slog. Fedez, na katerega je, po njenih številnih izjavah, Chiara resnično nora, je postal ključni del njunega ponovnega medijskega zagona. Leta 2018 jo je po velikem koncertu na odru prekrasnega rimskega gledališča v Veroni pred občinstvom zaprosil za roko. Njuna poroka se je zgodila kmalu za tem in postala dogodek leta. Zanimanje medijev je bilo velikansko, prodala sta tudi pravice za obred, ki je postal prestižna izložba za najpomembnejše blagovne znamke, ki so jima pomagale oblikovati njun nepozabni dan. BMW je postal celo glavni sponzor njune poroke! V zameno za nekaj fotografij je sodelovala celo letalska družba Alitalia, ki je vsem gostom ponudila brezplačni prevoz do Sicilije. Obred je potekal v prestižnem sicilijanskem dvorcu, prekrasni obleki ženina in neveste sta nosili podpis Versace in Dior, Alberta Ferretti pa je poskrbela za rožnate obleke nevestinih družic. Podjetje Diesel je za ženina pripravilo kolekcijo srajc, Prada pa je poskrbela za nevestino čudovito predporočno obleko za večerno zabavo.

Poroka: spletni dogodek za 36 milijonov dolarjev 

Dreamstime
/

Zelo pomembni za tako odmevno poroko so bili gostje. Mladoporočenca sta skrbno izbrala med najvplivnejšimi imeni v svetu mode, glasbe, filma in, seveda, bloga. Na spletu deljeni posnetki in fotografije teh ljudi, opremljeni s ključniki sodelujočih podjetij, so pripeljali do neverjetnega rezultata: po mnenju raziskovalnega inštituta Launchmetrics, ki spremlja spletni razvoj in analizo podatkov, je dogodek poskrbel za kar 36 milijonov dolarjev dobička. Tak rezultat je omogočilo 67 milijonov interakcij in spletnih sporočil, povezanih s poroko. 

Bi moralo biti po rojstvu otroka kaj drugače?

Priljubljenost slavnega para je dosegla nov vrhunec z rojstvom njunega otroka. Po neskončnem številu Chiarinih fotografij z rastočim trebuhom, po promoviranju najprestižnejših blagovnih znamk, namenjenih nosečnicam, po kontroverznem spletnem izbiranju vozička in celo imena se je 19. marca 2018 končno rodil fantek. Leone Lucia Ferragni je luč svet ugledal v Los Angelesu, a živi v Milanu ter že od rojstva hodi na poletne počitnice na Ibizo in za božič v Dolomite. Otrok, čigar podoba je bila ponujena sledilcem in sponzorjem od prvega dne. Mnogi so se seveda nad tako odločitvijo zgražali, a res bi bilo težko pričakovati drugačno ravnanje v družini, ki je iz svoje poslovne zamisli razvila svoj vsakodnevni slog življenja. Teorija, da temnejše barve prevladajo nad svetlimi, pri njunem otroku ne drži. Mamini geni so popolnoma prevladali. Chiarin sinček je njena popolna kopija in njegov obraz pozna ves svet: svetli lasje, modre oči in polne rožnate ustnice. Da bi bilo še bolj jasno, da gre prav za njenega Leona, je Chiara poskrbela, da nosi njen priimek. To je še en dokaz, da v njihovem življenju ni prostora za zasebnost in anonimnost. Mož je namreč zaslovel z umetniškim imenom. Njegov priimek torej ni prepoznaven. Otroku, ki je od samega rojstva postal orodje za promocijo blagovnih znamk, ki so povezane z izdelki za otroke, pa je bilo že pred rojstvom namenjeno ime, ki je pravzaprav že samo po sebi blagovna znamka in ki med svojimi črkami skriva celotni svet mode, razkošja in zabave: Ferragni.

Objavljeno v reviji Bodi Zdrava št. 6, 10. 6. 2019