Sobotna tragedija na primorski avtocesti med priključkom Senožeče in razcepom Nanos proti Ljubljani je bridko zarezala tudi v slovensko glasbeno skupino DreamOn. »Včeraj smo bili DreamOn udeleženi v prometni nesreči na primorski avtocesti. Z nami je bila tudi Nika, članica naše družine in Jakova sestra, njeno 19-letno življenje pa je žal v nesreči ugasnilo. Mnogo mnogo prekmalu. Z besedami ne moremo opisati žalosti v naših srcih. Nika, kjerkoli že si, počivaj v miru. Nikoli te ne bomo pozabili,« so dan po nesreči zapisali na facebook strani skupine. Misli sožalja pod pretresljivo novico so delili tako prijatelji in znanci skupine kot svojci članov zasedbe. Pokojna Nika je bila namreč sestra bobnarja zasedbe, Jake Selana. Dan pred tragedijo je zasedba DreamOn, sodeč po objavah na spletu, nastopila v Izoli. Kdo bi si mislil, da jim bo že naslednji dan pot v Ljubljano vzela prijateljico, sestro in oboževalko.
Predstavnik policije je včeraj poudaril, naj vozniki v primeru tovrstnih nesreč zapeljejo skrajno levo oziroma desno in se čim prej umaknejo iz vozila na varno.
UDELEŽENCI IZ DESETIH DRŽAV
Poleg komaj 19-letne Nike so bile smrtne žrtve sobotne tragedije še tri. Sicer pa je končni račun meglenega pekla precej dolg in brutalen – sedem ljudi je bilo hudo, še 18 pa lahko poškodovanih. Največ udeležencev, in sicer 69, je bilo slovenskih državljanov, 30 je bilo Romunov, 14 Madžarov, ostali so bili državljani Srbije, Bosne in Hercegovine, Kosova, Makedonije, Italije, Hrvaške in Ukrajine. V nesreči pa je bilo skupaj udeleženih 56 vozil in 128 oseb.
50 km/h znaša splošna omejitev v primeru manjše vidljivosti na cesti. 85 km/h so na podlagi podatkov iz tahografov znašale hitrosti tovornih vozil, udeleženih v prometni nesreči. 180 km/h so znašale maksimalne zaznane hitrosti nekaj ur pred tragedijo na relaciji, kjer se je zgodila nesreča.
DRVELI DO 180 KM/H
Glavni vzrok za sobotno verižno trčenje na primorski avtocesti je bila neprilagojena hitrost glede na stanje cest in na vremenske razmere, verjetno pa sta bila vzroka tudi megla in slaba vidljivost, je ugotovitve policije povzel Mitja Palčič s Policijske uprave Koper. Po do zdaj pridobljenih podatkih iz tahografov so bile hitrosti tovornih vozil okoli 85 kilometrov na uro, medtem ko je splošna omejitev ob vidljivosti, manjši od 50 metrov, 50 kilometrov na uro. »Opozorila so bila, tako da bi moral vsak voznik pač prilagoditi vožnjo,« je dodal Palčič.
Tudi predstavnik Darsa Ulrich Zorin je ob tem opozoril na po njegovem mnenju alarmanten podatek, da so bile hitrosti vozil na avtocesti kljub opozorilom pred meglo v urah pred nesrečo izjemno velike. Maksimalne zaznane hitrosti v urah pred nesrečo so bile tudi okoli 180 kilometrov na uro. Čeprav so se te po objavi opozorilnih znakov za nesrečo zmanjšale, pa so se nato zvečer maksimalne hitrosti spet povečale tudi na 150 kilometrov na uro.
Hitro in nesebično so se na pomoč odzvale vse službe in tudi okoliške občine.
OSEM LOČENIH NESREČ
V okviru sobotnega trčenja je bilo sicer ugotovljenih osem ločenih prometnih nesreč. Prva nesreča se je zgodila, ko je voznik manjšega tovornega vozila trčil v zadnji del tovornega vozila, ki ga je vozil ukrajinski državljan, povzročitelj pa je podlegel poškodbam. V primeru dveh voznikov bodo policisti napisali poročilo na pristojno državno tožilstvo, zoper tri osebe bodo napisali kazensko ovadbo, trem pa bodo izdali plačilne naloge.
HITRI IN NESEBIČNI
Pri reševanju je sodelovalo 118 gasilcev, intervencija pa je bila zelo težka tudi zato, ker so se nekatera vozila znašla med in celo pod tovornjaki, je povedal vodja intervencije pri gasilcih Primož Maurič.
Med drugim so rešili pet ukleščenih oseb. Odzivni čas gasilskih enot je bil po besedah poveljnika postojnskega štaba civilne zaščite Cveta Kravanje sicer precej kratek, saj so se enote odzvale v od treh do petih minutah, alarmiranih pa je bilo skupno 12 gasilskih enot. Nesebičen in hiter odziv vseh služb sta izpostavila tudi županja Divače Alenka Štrucl Dovgan ter postojnski župan Igor Marentič. Prav v Postojni so začasno namestili 40 tujih državljanov, udeleženih v nesreči, ki niso mogli nadaljevati poti, ter jih oskrbeli s hrano in pijačo.