Mercedes razred V

Foto: S prenovljenim obrazom po nove stare kupce

PP
19. 5. 2024, 12.24
Posodobljeno: 19. 5. 2024, 12.26
Deli članek:

Premijski potovalni velikan je bil šele lani po devetih letih od prve premiere aktualne tretje generacije deležen vmesne prenove. Zdaj, skoraj leto dni po svetovni premieri, smo ga pospremili na slovenske ceste. Avtor: Peter Pirkovič Foto: Peter Pirkovič

Peter Pirkovič
Mercedes razred V

Tokrat se bomo osredotočili na potniško verzijo, ki nosi oznako razred V, njej pa se istočasno v prenovljeni izvedbi pridružujeta še električni velikan EQV in bivalnik Marco Polo. Ta dva sicer predstavljata zelo majhen delež celotne prodaje, kajti kupci si v tem segmentu v prvi vrsti želijo dizelski motor. In kot kaže, se ta trend še dolgo ne bo obrnil. Pri pogonski tehniki pravzaprav ni sprememb. Na voljo je znan 2,1-litrski štirivaljnik s 120, 140 in 174 kilovati moči, ki ga je mogoče kombinirati tudi s štirikolesnim pogonom 4Matic. Bencinski V300, ki zmore 170 kilovatov moči, ima pogon speljan le na zadnji kolesni par. Kar zadeva motorno ponudbo, velja omeniti še električna EQV 250 in EQV 300, ki sta opremljena z elektromotorjem z največjo močjo 150 kilovatov, le energijska vrednost baterije je zdaj malenkost drugačna (60 in 90 kWh).

Peter Pirkovič
Mercedes razred V

Razred V je na voljo v treh dolžinah – kratki, dolgi in ekstra dolgi, kar v merskih enotah pomeni 4,89 metra, 5,14 metra in 5,37 metra. V potniški kabini je na voljo več različnih sedežnih konfiguracij, pelje se lahko največ osem ljudi. Od dolžine je odvisna tudi velikost prtljažnega prostora. Ta meri od 610 do 1410 litrov, do njega pa lahko uporabnik dostopa prek elektrificiranih dvižnih zadnjih vrat ali pa dvižnega zadnjega stekla. Kar zadeva obliko, so mu oblikovalci narisali nekaj novih oblikovnih potez na sprednjem delu, kjer je spremenjena sprednja maska, ki je pri nekaterih izvedbah tudi osvetljena, ob izbiri paketa Exclusive Line bo na motornem pokrovu nameščena še samostoječa trikraka zvezda. Prenovljeno podobo predstavljajo še izboljšani LED-žarometi, z novim dnevnim LED-podpisom, vidno spremenjen je odbijač, nova pa je tudi linija platišč pri vseh različicah (od 17 do 19 palcev). Kupci bodo ob nakupu izbirali še med petimi novimi barvami zunanjosti (zlata Kalahari Gold, srebrna Hightech Silver, modra Sodalite Blue, siva Alpine Gray in še ena modra Vintage Blue). 

Pri potniški kabini so uporabili številne nove in kakovostnejše materiale, izboljšali so zvočno izolacijo, uredili sistem nove ambientalne osvetlitve (64 barv) in omogočili, da zagon motorja poteka prek gumba. Voznikov delovni prostor so opremili z novim infozabavnim sistemom MBUX z dvema 12,3-palčnima prikazovalnikoma, ki delujeta kot enoten zaslon. Slednji poleg klasičnih navigacijskih in multimedijskih funkcij vsebuje še sistem za glasovno upravljanje Hey Mercedes, različne spletne storitve, pri EQV pa še poseben načrtovalnik poti, ki upošteva doseg in prometne zastoje. Prednost novega infozabavnega vmesnika je, da podatke prikazuje v slovenskem jeziku, zanimiv pa je podatek, da bo do konca leta 2026 urejeno tudi glasovno upravljanje v našem jeziku.

Peter Pirkovič
Mercedes razred V

Premijski razred V je na našem trgu na voljo v štirih paketih opreme (osnovni model, Style, Avantgarde in Exclusive), osnovna cena zanj pa se začne pri 59 tisočakih. Pri kupcih se med najpriljubljenejše uvršča najdaljša karoserijska različica s paketom opreme Avantgarde. Cenovna primerjava, ki so jo nam postregli pri uvozniku, kaže, da je prejšnji stal dobrih 71 tisočakov, prenovljeni model pa skoraj 83 tisoč evrov. Razliko v ceni po večini predstavlja občutno daljši seznam serijske opreme. Prenovljene cene v nobenem primeru ne bodo zavirale rast prodaje. Mercedesovi trgovci bodo letos v večjem delu poslovnim kupcem, ki te avtomobile uporabljajo tudi za zasebne namene, prodali okrog 150 vozil, prihodnje leto pa si želijo preseči prodajo 200 vozil. 

***null***