Pa ni tako nezaslišano, saj mu dodatni par vrat neverjetno pristoji. Nič ga ne pokvari in tudi tradicionalisti morajo priznati, da je to še vedno tisti prikupni in športni mini, kot ga poznamo iz preteklosti. Seveda se niti za mini ni ustavil čas in zato se mora vsake toliko nekoliko pomladiti in tehnično izpopolniti. Do popolnosti je težko priti, a tale mini jo je skoraj že dosegel.
Natakniti dodaten par vrat se morda sliši sila enostavno, a v resnici ni. Čeprav se v primeru dodatnega para vrat zmanjša širina prednjega para, je bilo dolžine pri trivratni različici premalo. Zato je petvratni mini pridobil na dolžini, in to kar 160 mm, za 72 mm pa je podaljšana tudi medosna razdalja. Dodatni par vrat tako ne prinaša samo lažjega dostopa do zadnje klopi, ampak tudi več prostora za potnike. Sedenje na zadnji klopi tudi za odraslega človeka sedaj ni utopija. V testni mini smo namerno naložili pet oseb – štiri odrasle (nobena ni bila višja od 180 cm) in enega otroka; sedenje na sredini zadnje klopi pač ni za odraslo osebo. Voznik in sopotnik na prednjih sedežih nista imela pripomb.
Na zadnji klopi je bilo nekoliko bolj tesno. Še najbolj je manjkalo širine (ki je je za 61 mm več kot pri trivratnem miniju), medtem ko je bilo za noge in glavo (eden od potnikov na zadnji klopi je v višino meril 178 cm) prostora relativno dovolj. Po približno 60-kilometrski poti sta potnika z zadnje klopi potrebovala nekaj razteznih vaj, a se prav veliko nad vožnjo nista pritoževala. Mini kljub prirastu dolžine še vedno ostaja majhen avtomobil, ki je najprijaznejši do dveh odraslih in dveh mlajših otrok. Za silo pa z dodatnim parom vrat omogoči tudi vožnjo štirim odraslim osebam.
Po zaslugi podaljšanja je nekaj pridobil tudi prtljažni prostor. Prtljažnik sedaj meri 278 litrov (64 litrov več) in je nekoliko uporabnejši kot pri trivratni izvedenki.
Vse ostalo je enako kot pri trivratnem miniju. Igrivo in barvito voznikovo okolje z nepogrešljivim velikim krogom na sredini, ki ni več merilnik hitrosti, ampak v celoti služi zaslonu na dotik. Obkrožajo ga barvne LED-diode, ki ustvarjajo zanimiv barvni spekter, ki je odvisen od sloga vožnje ali ambientalne osvetlitve. Merilnik hitrosti je za odličnim volanskim obročem. Družbo mu delata merilnik vrtljajev v obliki polmeseca na levi in grafični svetlobni prikaz količine goriva v rezervoarju na desni. Še vedno navdušujejo letalska stikala na sredinskem delu armaturne plošče in pod stropom. Krog je glavni lik notranjega oblikovanja, ki notranjosti daje še dodatni mladostniški pridih. Igriv je tale mini in tudi tistim, ki so si nadeli že peto desetletje življenja, požene kri po žilah in jih naredi nekoliko razposajene.
To je avto, s katerim je moč prav prijetno potovati, a je predvsem avto za užitke. Ima nekaj, česar drugi nimajo, nekaj, kaj pričara le mini, ki se vozniku odkupi tudi z odlično lego na cesti. Včasih imaš občutek, kot da ga voziš po tirnicah. Varnostni sistemi delujejo brezhibno in tudi nimajo veliko dela, saj je lega avtomobila skoraj idealna in le velike voznikove napake povzročijo vklop tega ali onega sistema, ki poskrbi, da avto še vedno pelje po želeni smeri.
Kako živ je avto, je seveda odvisno tudi od tega, kaj se skriva pod motornim pokrovom, čeprav ravno lenega motorja v mini ne vgrajujejo. Naš testni cooper je imel na zadku oznako SD, kar pomeni, da ga je poganjal najmočnejši dvolitrski twinpower turbo dizelski motor. Njegova moč je kar 125 kW (170 KM) in do 100 km/h potrebuje 7,4 sekunde. Tovarniški podatki obljubljajo najvišjo hitrost 225 km/h. Z navorom 360 Nm zadovolji še tako zahtevnega voznika in je iskriv ter igriv tudi na zahtevnejših vzpetinah. Zvok je navdušujoč, njegova žeja zmerna. Na našem testu se nam je oddolžil s porabo 6,3 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov. Z zmerno nogo se bo povprečna poraba ustavila pri petih litrih goriva. Z veliko dobre volje in odrekanja pa je dosegljiva tudi tovarniško obljubljena povprečna poraba.
Petvratni mini zapolnjuje vrzel med trivratnim minijem in večjim countrymanom. Najbolj ga bodo veseli mladi starši, ki jim je klasični mini pri srcu, a si pri pripenjanju otrok na zadnje sedeže niso želeli preveč telovaditi. Dodatni par vrat omogoča eleganten dostop do klopi in precej olajša varen prevoz otrok. Pa tudi kakšnemu paru dodaten par vrat ne bo odveč, ko bo na vožnjo povabil svoje prijatelje.
Pri BMW-ju so razbili osnovni mit o miniju in mu vdihnili novo življenje. Rojevati nove izvedenke je bilo pogumno in tvegano dejanje. A ker sreča spremlja pogumne, si tudi pri rojstvu petvratne izvedenke minija Bavarci lahko manejo roke.
TEHNIČNI PODATKI
Mini Cooper SD 5 vrat
motor 4-valjni, vrstni, turbo * delovna prostornina 1995 cm3 * moč 125 kW (170 KM) pri 4.000 vrt./min * največji navor 350 Nm pri 1.500 vrt./min * menjalnik 6-stopenjski ročni * D/Š/V 4.005/1.727/1.425 mm * medosna razdalja 2.567 mm * teža 1.305 kg * prtljažnik 278 l * 0–100 km/h v 7,4 s * končna hitrost 225 km/h * EU-kombinirano 4,1 l dizel/100 km * CO2 109 g/km * cena od 26.950,00 EUR
Objavljeno v AUTO BILD Slovenija št. 107, str. 32-35.