Avto-moto

Prvi serijski dizelski agregat s tremi turbinami

Roman Leskovec / Auto Bild Slovenija
28. 2. 2012, 08.43
Posodobljeno: 21. 8. 2024, 08.39
Deli članek:

BMW-jev M oddelek spet preseneča: a tokrat ne z visokovrtečim bencinskim brutalnežem, temveč z revolucionarnim dizelskim agregatom, ki z zmogljivostmi in izkoristkom zasenči skoraj vse, kar smo videli do sedaj. V videu je razložen princip delovanja.

Dve majhni ter ena velika turbina z variabilno geometrijo in skupni vbrizg goriva poskrbita, da lahko vrstni 3-litrski dizelski 6-valjnik postreže z že skoraj dirkaškimi zmogljivostmi, ki so vredne polnovrednega M vozila: 280 kW (381 KM), 740 Nm največjega navora pri 2.000 vrtljajih/min, v modelu M550d xDrive le 4,7-sekundni pospešek do 100 km/h, povprečna poraba in izpusti pa vseeno ostajajo na skoraj smešno nizki ravni: 6,3 l/100km ter 165 g CO2/km. Agregat bo na voljo v limuzinki in karavanski različici serije 5 ter v modelih X5/X6. Zares impresivno, kako pa bo v praksi, pa bomo izvedeli po Ženevskem avtosalonu.  

Zanimivosti