"Romska mentaliteta je drugačna od naše in skozi našo logiko včasih težko razumljiva. A nič zato, vsi smo po svoje drugačni! Sovražnost do drugačnosti in diskriminacija zaradi nepoznavanja in predsodkov – to pa je omejenost," razmišlja 36-letnica, ki prihaja iz Črnomlja in so jo Romi fascinirali že v otroštvu. "Z romsko glasbo in plesi sem se srečala v študentskih letih, ko sem nekaj časa pela v skupini Šukar, kasneje sem v oddaji Sobotna noč na TVS pokrivala etno glasbo. Najprej sem se torej predvsem ukvarjala z romsko kulturo, ki je – absurdno – v Romom nenaklonjeni družbi zelo priljubljena. A za razvoj kulture in tradicije so vendarle potrebni zadovoljiv življenjski standard, samozavest in pozitivna samopodoba. Te pa naši Romi v okolici, ki jih ne mara, razen prekmurskih, nimajo! Dejstvo je, da dobijo Romi prostor v medijih največkrat le, ko pride do konfliktov med posamezniki. Jasno, da je odnos okolice do Romov tak, kot je, če večina sklepa o njih iz tistih konfliktnih posameznikov, o katerih slišijo iz medijev!"
UREDNICA ARITMIJE
Maja je samozaposlena v kulturi, na RTV-ju pa dela že dobrih 10 let; najprej je bila glasbena novinarka, kasneje urednica, scenaristka in režiserka. Verjetno jo najbolj poznamo kot urednico glasbene oddaje Aritmija, ki jo je vodila Katarina Čas. "Aritmija je pokrivala aktiven glasbeni prostor od alternativnejših rock kultur, punka in metala vse do elektronske glasbe, hiphopa, etna in jazza – predvsem pa je glasbo predstavljala s kritično distanco in je ni izkoriščala le v razvedrilne namene. Ker je bila produkcijsko in finančno to zelo nezahtevna oddaja, je bil malce za lase privlečen argument o varčevanju, s katerim je g. Radović zaprl vrata TVS kreativnim krogom glasbene kulture. Na žalost se tudi po dveh letih ta vrata še niso odprla," kritično razmišlja Maja.
DOKUMENTARCI
S filmom Romski vsakdan se Maja po dveh letih premora zaradi porodniškega dopusta znova vrača na male zaslone. "V moj prvi plan sta skočili hčerkici Mina in Ana, ki skrbita, da je vsak dan nekaj posebnega," pravi smeje. Dokumentarci so sicer še vedno Majino najljubše "ustvarjanje", zanima pa jo predvsem glasbena in socialna tematika. Med njenimi vidnejšimi dokumentarci so Srce Balkana (o trobaškem festivalu v Guči), Šuto Orizari (o edini evropski romski občini v Makedoniji), Skozi zgodovino Rock Otočca in Sem cigan (o Romih iz Prekmurja). Z Romskim vsakdanom Maja tokrat gledalcem ponuja vpogled v bivanje 10-članske romske družine. "Zanimalo me je njihovo življenje, s prikazom preprostih dnevnih opravil ter spraševanjem o možnostih za osebnostni razvoj otrok. Kakšna prihodnost jih čaka?"
ZAČARAN KROG
"Predstavljajte si malega romskega prvošolčka, ki mu je občutek manjvrednosti zaradi "drugačnosti" vcepljen že v podzavest. Rezultat so vedenjske motnje in opozarjanje nase z agresijo. In krog je sklenjen – sošolci ga še bolj odrivajo, mali ciganček ostaja nesprejet, še bolj izgubljen, doma pa prepuščen samemu sebi in prebijanju skozi romski vsakdan, velikokrat v človeka nevrednih razmerah! Potem pa obsojaj, če moreš?!" Kot pravi ata Željko v Romskem vsakdanu: "Civili so pač civili. Niso pa vsi civili enaki. Če imaš z enim slabo izkušnjo, ne moreš kar reči, da so vsi slabi!" "Lepo bi bilo, ko bi tudi mi "civili" tako odprto razmišljali o Romih," sklene Maja.