Celica 211 je ekranizacija istoimenskega romana Francisca Péreza Gandula, ki popisuje izbruh upora v strogo varovanem zaporu. Čuvaj (Amman) se prvi dan v novi službi po spletu okoliščin znajde na napačni strani zapahov; da bi preživel, mu ne preostane drugega, kot da se pretvarja, da je eden izmed zapornikov, ki jih vodi karizmatični Malamadre (Tosar). Kritiki si niso enotni, ali je film Celica 211, ki je stal tri milijone evrov in zaslužil deset milijonov samo v Španiji, drama ali srhljivka, vsekakor pa precej spominja na francosko uspešnico Prerok. Zanimivost: film se ni uvrstil niti v ožji izbor za španskega kandidata za oskarja za tujejezični film. 41-letni režiser je bil prej novinar in je pisal o režiserjih, zdaj svojih tekmecih, na primer Pedru Almodóvarju in Alejandru Amenábarju. Amenábar je za zgodovinski ep Agora dobil sedem goy, šest za tehnične dosežke in samo eno uglednejšo, za izvirni scenarij, ki sta jo dobila Amenábar in Mateo Gil.
Presenetljiva je dobitnica goye za najboljšo igralko, dobila jo je Lola Dueñas za odlično vlogo socialne delavke, ki se čustveno naveže na 34-letnega mladeniča z Dawnovim sindromom v filmu Yo, también (Tudi jaz). Zasluženo je premagala slavne tekmice, Angležinjo Rachel Weisz iz Agore, Mirabel Verdu iz filma Tetro in Penélope Cruz iz Zlomljenih objemov.
Prav tako presenetljiva je bila zmaga v kategoriji za latinskoameriške filme, prejel jo je argentinski film El secreto de sus ojos (Skrivnost v njihovih očeh) režiserja Juana Joséja Campanelle, ki je premagal perujski film La teta asustada (Solze bridkosti), dobitnika zlatega medveda režiserke Claudie Llose.
24. podelitev goy je bila izjemen družaben in politični dogodek. Gostitelj podelitve, katalonski televizijski zvezdnik Andreu Buenafuente, je zbijal šale na račun slavnega para, Penélope Cruz in Javierja Bardema, ki sta se prvič pojavila skupaj v španski javnosti. Javno je svojo ljubezen izpovedovala Baskovka Marta Etura, dobitnica goye za epizodo iz Celice 211, svojemu prav tako nagrajenemu kolegu, Galicijčanu Luisu Tosaru.
Prireditev je bila tudi debut predsednika španske filmske in televizijske akademije, režiserja Álexa de la Iglesie, ki je nasledil režiserko Ángeles González-Sinde, ker je postala ministrica za kulturo. Iglesia je pohvalil špansko kinematografijo in poudaril, da je sposobna tekmovati s Hollywoodom, največ aplavza in komentarjev – ministrica González-Sinde je vzhidovala "madre mia, madre mia" – pa je požel, ker je med akademike vrnil izgubljenega in zamerljivega sina Pedra Almodóvarja, ki je podelil nagrado za najboljši film.
Prihod Pedra je bil strogo varovana skrivnost. Nihče ni vedel, da bo prišel, saj se je v bližnjem hotelu menda skrival pod imenoma Roger O. Thornhill ali George Kaplan, imenoma junakov iz Hitchcockove srhljivke Sever-severozahod. Dan po podelitvi je nagrajence v palači Moncloa sprejel tudi španski premier José Luis Zapatero.