Film

Diana, ujeta v Trstu

M.S.
25. 9. 2013, 10.39
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Film, ki je že v naših kinematografih so snemali v Opatiji, Rovinju in Trstu, je zbudil izjemno zanimanje svetovnih medijev. Caught in the Flight ni običajen visokoproračunski film, z Naomi Watts v glavni vlogi, ampak film, ki so ga mnogi ljubitelji zarot, pa tudi vsi tisti, ki se dobro spomnijo tragične usode princese Diane, težko pričakovali.

Zelo težko pa smo ga pričakovali tudi mi, saj smo bili na snemanju v Trstu. Tukaj je lanskoletna reportaža.

SLOVENSKI KASKADER

Samo nekaj varnostnikov in ljudi v poletnih oblačilih je dajalo vtis, da se v hotelu Savoy, impozantni palači s prekrasnim pogledom na Tržaški zaliv, nekaj dogaja. Ob prihodu v stransko ulico ob hotelu pa je bilo hitro jasno, da ljudje v večernih toaletah v peklenski vročini četrtkovega popoldneva niso tam zato, da bi občudovali tržaško arhitekturo, pač pa so tam zaradi drugačnega razloga. Iz Ljubljane, Kopra in tudi nekaterih hrvaških mest so pripeljali številne statiste, ki so sodelovali na snemanju prizorov iz filma Caught in the Flight. Prav tistega filma, pri katerem kot koordinator kaskaderskih prizorov in tudi kot dvojnik enega od glavnih igralcev sodeluje naš najboljši kaskader Rok Cvetkov.

DOLGOTRAJNE PRIPRAVE

Vsi, ki poznajo filmsko produkcijo, dobro vedo, da so za nekajsekundni prizor potrebne ure priprav, preoblačenje, friziranje, pudranje, nameščanja statistov, vaje … In tudi za dva prizora v hotelu je bilo tako. Statiste so morali najprej urediti in le klimatski napravi v hotelu se lahko zahvalijo, predvsem moški v oblekah in kravatah, da niso bili že v hotelu videti, kot so bili v trenutku, ko so stopili na ulico – kot bi jih ravnokar potegnili iz morja. Navodila režiserja, pa njegovega asistenta, pa asistentovega asistenta, pa razlaga, kaj se bo v prizoru dogajalo, da statisti ne bodo samo stali zdolgočaseni in brez zanimanja. "Vstopila bo princesa, pokažite malo vznesenosti, veselja," je prijazno poprosil po tretjem poskusu, ko so se statisti držali precej kislo. Ni namreč vedel, da jih je kar nekaj poseglo po čašah (kakor) vina, v upanju, da je tekočina v njih vsaj sok, in so se nekateri po nekaj požirkih začeli kremžiti. "Ljudje, ne pijte tega, to je obarvana voda, pa razredčilo, to so rekviziti," je obupano skakala naokrog ena od gospodičen, ki je skrbela za statiste. Nekaj tistih, ki so se pijači ognili, se je ob nesrečnih obrazih priložnostnih kolegov – v upanju, da ne bodo imeli kakšnih prebavnih težav – dodobra zabavala. Pa saj veste, kako se je smejati takrat, ko se ne smeš. Kamera teče, gospa v večerni toaleti pa začne pokašljevati in v obupu, instinktivno – spije požirek smrdljive tekočine …

PRILOŽNOSTNE VLOGE

Med statisti so sem in tja začeli iskati tiste, ki bi bili primerni za posamezne izrazitejše vloge – recimo natakarje, varnostnike, policiste, snemalce, paparace … Prav ti so imeli v večernem prizoru, ki so ga snemali na tržaškem velikem trgu, pomembno vlogo. Nekaj motoristov se je za to priložnost pripeljalo iz Kopra, kakim štiridesetim pa so razdelili fotoaparate, s kakršnimi so paparaci zasledovali Diano in njenega ljubimca tik pred tragično nesrečo. Trg se je za tisti večer spremenil v Pariz, statisti so za nekaj ur postali nadležni paparaci, strogi varnostniki, francoski policisti in za hip je bilo – tudi zaradi množice drugih statistov in naključnih mimoidočih, ki so od daleč spremljali dogajanje – vse skupaj videti precej realistično. Posebej, ko sta na prizorišče po dolgotrajnih pripravah in nameščanju prišla Naomi Watts in Cas Anvar (v vlogi Dodija Fayeda) in so ju začeli fotografirati še pravi paparaci, ki so sodelovali pri filmski produkciji in so poleg fotografiranja poskrbeli tudi za to, da se ni kje pojavila kakšna fotografska konkurenca.

 

REŽISERJEVE MUKE IN PROFESIONALCI

Snemanje množičnih prizorov ni enostavno. Razmeščanje statistov, pogled na monitor, ponovno nameščanje … "Ti v beli majici, obrni se okrog, ti tja, ti sem, razvrstite se okrog avta," je dajal napotke Oliver Hirschbiegel. Pri enem od razmeščanju statistov se je razburil: "Umaknite mi tega človeka, povsod je, kadar pogledam skozi kamero, je tam ta človek…" Eden od statistov, najbrž že pravi profesionalec, je točno vedel, kam se mora postaviti, da ga bo ujela kamera. Gospod srednjih let, na cesti bi bil popolnoma neopazen, je bil resnično povsod, kjer se je kaj dogajalo. In ne v mrtvem kotu, ampak naravnost pred kamero. Profesionalec, pač. Tisti večer bi morali posneti še dva prizora, a so morali ob enih ponoči snemanje končati. Če ju bodo posneli, ju bodo kje drugje. Samo statisti bodo tam drugi …

TEŽAVE ZARADI NESREČE

Nesreča v pariškem predoru, kjer so se smrtno ponesrečili Diana, Dodi in šofer, hudo poškodoval pa telesni stražar, ne da spati, kot kaže, tako mnogim v ekipi kot tudi britanski kraljevi družini. Ne vedo, ali bodo ta prizor sploh lahko snemali, saj okoliščine nesreče pred petnajstimi leti še vedno niso povsem razjasnjene. In kraljeva družina se najbrž boji novih špekulacij in razplamtevanja strasti. Ljubitelje teorij zarote pa bo vse skupaj le še bolj podžgalo. Zakaj je morala princesa umreti, iz tega filma zagotovo ne bomo izvedeli, bodo pa gledalci lahko videli dogodke zadnjih dveh let Dianinega življenja, ki so napovedovali dogodke, ki so sledili.