Ko je kralj Karel v navzočnosti slikarja portretista Jonathana Yeoja v Buckinghamski palači razkril svoj novi portret, je bil, milo rečeno, presenečen. To je njegov prvi uradni portret, odkar je bil okronan za kralja, in najbrž si je svojo podobo zamislil drugače kot slikar Yeo – najbrž s kar precej manj rdeče barve. A kar je, je. Novi portret je javnosti na ogled od 16. maja do 14. junija v londonski galeriji Philip Mould. Vstopnine ni. Galerija bo nedvomno doživela množičen obisk, saj je radovednost med ljudmi ogromna. Zakaj poplava rdeče, v kateri se kraljeva uniforma kar izgubi, pa tudi odlikovanj, ki jih ima pripeta, ni mogoče razpoznati. Nekaterim se zdi, da plava Karlov obraz v morju krvi, drugi menijo, da je videti Karel kot v peklu oziroma ga celo primerjajo s satanistom. Monarhov obraz pa je dobro upodobljen in metulj monarh nad njegovo ramo (na levi) ima simboličen pomen: iz princa prestolonaslednika je Karel postal monarh. Slikar Jonathan Yeo je v svoj zagovor in zagovor portreta, ki ga je ustvaril, povedal nekaj podrobnosti. Portret je začel nastajati v letu 2021, ko je bil Karel samo valižanski princ in prestolonaslednik. Kralj je portretistu pozneje poziral še trikrat, nazadnje že po kronanju novembra 2023. Z rdečo barvo je želel Yeo zabrisati ostrino kraljeve uniforme in preveč izstopajočih odlikovanj, hkrati pa poudariti monarhov obraz. Priznal je tudi, da je v obdobju, ko je nastajal portret, doživel srčni infarkt – ga je mogoče to navdihnilo, da je uporabil toliko rdeče barve? Vsekakor se Karlov najnovejši uradni portret krepko razlikuje od vseh drugih kraljevih portretov. In prav zato, ker nekatere spominja na kri in druge na pekel, ne bo ostal neopažen, pa kjer koli bo visel. V svojo spalnico ga Karel III. gotovo ne bi obesil!
Rdeči portret ne navdušuje, temveč vznemirja
Kralj Karel kot v peklenskem ognju?