Lu do Magalu iz Brazilije ima na Instagramu skoraj šest milijonov sledilcev, na Facebooku več kot 15 milijonov, več kot 2 milijona na YouTubeu in več kot milijon na Twitterju in TikToku. Na teh družabnih omrežjih oglašuje razne proizvode, odpira videoigrice in ima razne nasvete za računalniške programe. Tu in tam tudi izobražuje svoje sledilce o lažnih novicah. Sledijo ji pretežno odraščajoči mladi, tako fantje kot dekleta.
Miquela Sousa, bolj znana kot Lil Miquela, je Brazilka-Američanka s simpatičnimi pegicami. Prav tako se lahko pohvali z milijoni sledilcev in je včasih delala za Prado, Diorja in Calvina Kleina. Leta 2017 je izdala svoj single "Not mine" in predstavila tudi glasbeni video na festivalu Lollapalooza. Večinoma ji sledijo dekleta in mlajše ženske, ki se imenujejo "Miquelite".
Knox Frost se predstavlja kot 20-letnik iz ameriške Atlante. V enem letu je zbral več kot milijon sledilcev na družabnih omrežjih. S svojimi pripombami na družabnih omrežjih sproža močne odzive. Kot mnogi mladi njegovih let ima tudi on večkrat težave s prilagajanjem okolju. Večina njegovih sledilcev je mladeničev njegove starosti.
Kaj imajo vsi trije skupnega? Nihče od njih ni resnična oseba, pač pa virtualna. Spadajo med virutalne influencerje, ki so jih za promocijo proizvodov ali idej začele ustvarjati podjetja, ki so te proizvode ali ideje želele prodati čimvečjemu številu uporabnikov interneta. Svojim stvaritvam so oblikovali podobo, osebnost in seveda profile na družabnih omrežjih.
Od tega imajo seveda precej koristi, saj virtualni influencerji ne želijo plačila za svoje delo, popolnoma so pod nadzorom svojih stvariteljev, na voljo so kadarkoli in z njimi se lahko izognejo tudi kakšnim zakonskim regulativam.
Ne le prodajalci, tudi svetovalci so
Danes je virtualnih influencerjev že na desetine, njihovo število pa še raste. Prav tako število njihovih sledicev.
Niso pa vsi samo promotorji proizvodov. Zgoraj omenjeni Knox Frost ima recimo poslanstvo, da skrbi za skupnost. Podobna je tudi japonska virtualna influencerka Imma.gram. Ko je recimo imma na Instagamu objavila čustveno objavo o tem, da se že več kot mesec dni prepira z bratom in vprašala sledilce, kako se sami razumejo s sorojenci, se je vsul plaz komentarjev z zgodbami o njihovih družinskih odnosih.
So grožnja človeškim influencerjem?
In kaj ljudi privlači na virtualnih vplivnežih? Predvsem to, da so vedno prijazni, vedno dobro izgledajo, nikoli se ne zapletajo v afere. Predstavljajo nekakšo "čistost", ki je pri navadnih ljudeh ne zasledimo. Za njimi seveda stojijo ekipe, ki to "čistost" vzdržujejo. Vsaj ne v taki meri, da bi to lahko škodilo njihovi podobi. In - ne starajo se.
Ali so virtualni influencerji grožnja človeškim? Zaenkrat še ne, vendar pa glede na to, da v primerjavi z ljudmi niso omejeni s časom in prostorom, je morda to le še vprašanje časa. In tu je še prihajajoči Metaverse ... Vesolje zanje je torej odprto.