Nič ni kazalo, da bo polet iz španske Valencie v Bilbao kaj posebnega. Vreme je bilo lepo in tudi napovedi in vremenska slika niso kazale na kakšne morebitne težave. Pa vendar se je le nekaj kilometrov pred pristankom pred letalom začel tvoriti nenavaden oblak.
Piloti so pogosto priča zelo nenavadnim dogodkom in pojavom med poletom. Zemeljska atmosfera je kljub temu, da je precej raziskana, po drugi strani še velika uganka. Enega najbolj nenavadnih pojavov, ki ga nihče ne zna razložiti, pa so zabeležili 31. januarja 1978 na letalu španske družbe Aviaco.
Let 502, kot je bila uradna oznaka leta z letalom Carabell 10-R, ki ga je vodil kapitan Carlos Garcia Bermudez, se je začel kot običajno. Ko pa se je letalo približalo cilju, letališču Sondika pri Bilbau v Baskiji, pa se je pred njim nenadoma začela kopičiti gosta megla, ki je po pilotovi oceni bila visoka kakšen kilometer.
Čeprav je letalo že dobilo dovoljenje za pristanek, pa so mu iz kontolnega stolpa sporočili, da razmere na letališču niso več ugodne in da naj se letalo preusmeri na 100 km oddaljeno letališče Santander. Kapitan je upošteval navodilo in letalo zopet dvignil na višino 10.000 metrov in ga usmeril proti novemu cilju, oddaljenem okoli 15 minut leta.
Zaradi oblakov je letalo letelo s pomočjo avtomatskega pilota. Nenadoma pa je posadka opazila, da se je okoli letala naenkrat naredil nekakšen oblak, lečaste oblike, ki je ponavadi povezan s turbulencami. Vendar je bil oblak po opažanjih posadke "nenavadno gost" in izredno svetleč. Tako svetleč, da so si pilot in kopilota nadeli sončna očala, da bi lahko kaj videli.
Pobesneli instrumenti
Nekaj sekund zatem so "znoreli" letalski instrumenti, zveza s kontrolo pa je bila prekinjena. Umetni horizont, ki ga uporabljajo piloti za nadzor položaja letala je kazal, da letijo obrnjeni "z glavo navzdol", instrument, ki je kazal smer poleta pa je pokazal, da letijo v nasprotno smer, kot bi sicer morali. Še najbolj nenavadno pa je bilo to, da je merilec preletene razdalje kazal, kot da je letalo vseh 7 minut, kolikor je trajal let skozi nanavadni oblak, v resnici "mirovalo na mestu" - kar je fizično seveda nemogoče.
Kam je izginilo 17 minut?
Ko se je letalo znašlo izven oblaka, so vsi instrumenti začeli zopet normalno delovati. Nekaj minut kasneje je letalo normalno pristalo na letališču Santander, kjer je pilot uradno prijavil dogajanje. Vendar s tem presenečenj še ni bilo konec. Ko so primerjali podatke iz letala in kontrolnega stolpa, so ugotovili, da kontrolni stolp ni imel zveze z letalom kar 24 minut in ne samo 7, kolikor so jih zabeležili na letalu.
Do danes nihče ne zna razložiti, kaj se je v resnici zgodilo o in kam je izginilo 17 minut razlike med podatki iz kontrolnega stolpa in letalom. Je možno, da je letalo zašlo v nekakšnen "časovni vrtinec" ali polje "statičnega časa"? To so teorije, ki se pojavljajo na internetu, kljub temu, da teh dveh pojmov v fiziki ne poznajo ali uporabljajo. Vsekakor pa je zgodba o poletu 502 še ena v vrsti tistih, ki vnašajo vsaj nemir ali pa kažejo na to, da veliko stvari v zvezi s časom in prostorom ne vemo.