1. ANALIZIRAJTE PRETEKLE MARKETINŠKE AKTIVNOSTI
Če vas danes ni na spletu, je podobno, kot da ne obstajate. Enako velja za vaše podjetje, ki največ potencialnih kupcev lahko doseže ravno preko Googla in Facebooka. Samo pomislite, kolikokrat na dan sami odprete enega ali drugega? Da pa bi vaše spletno oglaševanje doseglo želene rezultate, morate najprej analizirati svoje obstoječe marketinške aktivnosti, torej vse od radijskih in TV-oglasov, preko tiskanih oglasov in promocij pa vse do Google in Facebook oglaševanja. Tako so se zadeve lotili tudi v podjetju Odeja, ki uspešno posluje že od daljnega leta 1932, v tem času pa so se morali prilagoditi na marsikatero novost. Zadnja med njimi je bila uveljavljanje omenjene blagovne znamke na internetu, na katerem so že imeli spletno trgovino, vseeno pa so bili v rahli zadregi, ko je beseda nanesla na vodenje oglaševalskih kampanj na Facebooku in Googlu. Na tem področju nihče izmed zaposlenih ni imel dovolj izkušenj, ker pa nad prodajnimi rezultati niso bili pretirano zadovoljni, so se odločili, da bodo začeli vlagati v ta do sedaj še ne preveč dobro izkoriščen potencial – splet. Ker niso točno vedeli, kako na njem pravilno oglaševati, niti kaj točno bi s tem radi dosegli, so se obrnili na Spletnik.
2. ANALIZIRAJTE PRETEKLE MARKETINŠKE AKTIVNOSTI NA SPLETU
Potem ko je usposobljena ekipa pregledala vse pretekle marketinške aktivnosti, je posebno pozornost namenila tistim, ki so potekale na spletu. Ker je podjetje Odeja dogajanje v spletni trgovini že prej spremljalo z orodjem Google Analytics, so lahko na preprost način identificirali, koliko ljudi obišče njihovo trgovino ter kako kvaliteten je ta obisk. Da boste lahko ugotovili, kako je s tem na vaši spletni strani, je najbolje, da za pomoč tudi vi zaprosite strokovnjake – v podjetju Odeja so jim najprej povedali, kakšni sta na njihovi spletni strani stopnja odboja (bounce rate) in stopnja konverzije (conversion rate), v drugi fazi pa določili, kako bo slednja, ki pomeni razmerje med obiskom spletne trgovine in številom nakupov, začela naraščati. Čeprav je spletna stran podjetja že takrat beležila veliko obiskovalcev, ti niso bili dovolj relevantni, zato so v načrt bodočih marketinških aktivnosti vključili tudi SEO optimizacijo, hkrati pa preverili, kakšna je pozicija spletne strani med naravnimi iskalnimi zadetki.
3. PRIPRAVITE STRATEGIJO
Zatem ko analizirate obstoječe marketinške aktivnosti, še posebej tiste, ki potekajo na spletu, je čas, da nastavite strategijo, s katero boste dosegli vse zastavljene cilje. Vanjo vključite najbolj smiselne kanale, pri tem pa imejte v mislih, da morate kupca z različnimi neagresivnimi sporočili 'zapeljevati' ves čas:
4. DOLOČITE POTEK DELA
Potem ko imate narejeno strategijo, morate vanjo dodati še vsebino. V podjetju Odeja so se tega lotili tako, da je njihov marketinški oddelek na sestanku skupaj s Spletnikom pregledal, katere akcije, dogodke, razprodaje in objave novih produktov načrtujejo v bližnji prihodnosti. Te aktivnosti so nato primerjali s podobnimi izpred prejšnjih let, hkrati pa so popisali takratni zaslužek ter na podlagi tega definirali, kakšnega želijo doseči tokrat.
In še en nasvet; ko boste pripravljali marketinški načrt – predlagamo, da ga začrtate za eno leto vnaprej –, vanj vključite vse opise, trajanja, specifike in cilje, predvsem pa si ne pozabite izdelati dobrega načrta. Ta naj vedno vključuje KDO DO KDAJ POSKRBI ZA KAJ.
5. VKLJUČITE PREPRIČLJIVO KREATIVO
Ljudje najprej gledamo z očmi, te pa so še toliko bolj pomembne v sodobnem življenjskem tempu, ko nam primanjkuje časa in pozornosti. Da bo ta usmerjena v vaše marketinške kampanje, je pomembno, da imajo te dovolj prepričljivo kreativo, ki mora slediti vaši celostni grafični podobi (CGP), hkrati pa biti atraktivna, dovršena in jasna – sporočilo, ki ga želite v kampanji skomunicirati, mora biti potencialnemu kupcu takoj razumljivo tako s tekstovnega kot grafičnega vidika.
Na omenjena dejstva so bili pri snovanju kampanje pozorni tudi pri Odeji, kjer so po posvetovanju s Spletnikom odločili, da opazne vizualne elemente potrebujejo za:
- Google oglasne pasice
- Facebook objave
- Oglaševanje na Facebooku in Instagramu
- Pristajalne strani, namenjene promociji nove akcije ali izdelka
- Vzdrževanje celostne podobe: to morate tudi vi na svojih spletnih mestih vzdrževati ves čas, kar pomeni, da morajo vse vaše kreative vključevati logotip vašega podjetja, hkrati pa biti optimizirane za prikazovanje na spletu.
6. ANALIZIRAJTE REZULTATE
Ko zaključite s posamezno spletno akcijo, vedno naredite analizo napredka. Skupaj z usposobljenimi strokovnjaki preglejte aktivnosti in rezultate, ki ste jih znotraj akcije dosegli, hkrati pa bodite pozorni na vse, kar bi naslednjič lahko še dodatno izboljšali. V podjetju Odeja so svoj napredek analizirali skupaj z usposobljeno ekipo Spletnika, ki jim je pomagala odgovoriti na vprašanja, kot so:
Potem ko si boste tudi vi odgovorili na ta vprašanja, rezultate, ki ste jih dosegli, vedno primerjajte z drugim smiselnim obdobjem, najbolje enakim v lanskem letu. Na ta način boste dobili realno primerjavo, s čimer boste objektivno lahko ocenili uspešnost pravkar zaključene kampanje.
Ali si želite ...
- povečati število nakupov v spletni in fizičnih trgovinah?
- izboljšati kvaliteto obiska?
- povečati stopnjo konverzije?
Podjetju Odeja je to uspelo, saj so v samo pol leta število nakupov povečali za 40 % in kvaliteto obiska za 45 %, stopnja konverzije pa se jim je povečala za kar 79 %. Kako? Tako, da so najprej ugotovili, da je splet neizkoriščen potencial. Uresničili so ga s pomočjo Spletnika, ki do boljše spletne prodaje lahko pomaga tudi vam.