Ameriška Tesla je pred dnevi pompozno »odprla« še ne v celoti izgrajeno tovarno baterijo, zelo verjetno pa bodo prej ali slej začeli ponujati tudi električne tovornjake. Podobno razmišlja še eno tamkajšnje podjetje, ki si je prav tako izposodilo ime velikega srbskega izumitelja. Ker je bil priimek že zaseden, so pač posegli po imenu – Nikola. Njihov cilj so tovornjaki na električni pogon za daljše razdalje.
Glavni razlog, da električnih tovornjakov v mestih še ni, je previsok strošek vgradnje baterij in električnega pogona.
Prototip e-tovornjaka za mestno dostavo
Američane pa sta s prototipnim tovornjakom prehitela nemški Mercedes-Benz in Daimler Trucks, zanj upajo, da se bo serijska izdelava začela leta 2020. Sicer pa gre za čisto spodoben tovornjak z nosilnostjo 26 ton, ki je osnovan na obstoječi Mercedesovi triosni zasnovi modelov, ki jih prevozniki tipično uporabljajo za dostavo na krajših razdaljah.
Pogon zadaj, baterije v sredini
Čeravno je na pogled enak običajnim tovornjakom, se razlike skrivajo v izvedbi pogona. Električni motor poganja zadnjo os, ki je v bistvu prilagojena os hibridnega avtobusa Citaro, električno energijo pa zagotavljajo trije sklopi litij-ionskih baterij v okvirju tovornjaka. Sicer pa tovornjak Urban eTruck ni nastal iz nič. Lani sta obe podjetji dlje časa preizkušali več na videz podobnih električnih lahkih dostavnih vozil. Kot kaže, pa sta omejen doseg in daljši čas polnjenja še vedno glavni omejitvi, da po mestih še ne vozijo električni tovornjaki, kar bi zagotovo dobro vplivalo na kakovost zraka!