Kazalo je že, da bodo neodvisni izdelovalci naprav, ki ponujajo uporabnikom prilagojen uporabniški vtis ali nizko ceno, a nudijo eno ali nekaj tipov inovativnih naprav, zamajali prevlado velikih imen. Naslednje leto pa se verjetno vračajo stari časi, ko bomo hočeš nočeš pripadali enemu plemenu. Plemenu Appla, Googla, Microsofta ali Samsunga.
V devetdesetih letih prejšnjega stoletja smo bili zvesti mobilnim operaterjem. Razlog je bil razumljiv. Klici znotraj omrežja so bili cenejši od klicev v druga omrežja. Kjer je bila večina prijateljev, tja smo šli tudi mi. Ker so se cene znižale, uveljavili pa paketi z vključenimi količinami, se za operaterja odločamo po drugačnih merilih. Roko dvignemo za operaterja, ki nam ponudi najbolj zanimiv telefon, po najboljši možni ceni.
Ko v svojo zbirko dodajajo vse več naprav, moramo spet začeti razmišljati o njihovi medsebojni združljivosti. Kako dobro se naprave »pogovarjajo« med seboj, katere storitve so jim dosegljive in kako delujejo. Poleg sebe imamo vse več naprav – pametni telefoni, tablice, prenosniki, igralne konzole –, kmalu pa bomo zbirki dodali še nosljive naprave in avtomatizacijo pametnega doma.
Pomembnejše od vsega drugega bo, ali pa do neke mere že je, kako vse te naprave med seboj sodelujejo, kako na njih delujejo storitve, za katere smo se odločili. Strojna oprema stopa v ozadje, bolj nas zanima, ali izbrane storitve in aplikacije delujejo na vseh napravah, ne glede na to, kako so sestavljene in kdo jih izdeluje. S tem danes nimamo težav. Veliko storitev deluje na vseh napravah. Googlov brskalnik Chrome na primer lahko imamo na Applovem ali Googlovem telefonu. Ker postajajo sistemi zapletenejši, spoznavamo, kar veliki izdelovalci pravzaprav želijo ves čas, da najbolje med seboj delujejo naprave in storitve enega ponudnika.
Želja po zaklepanju uporabnika na svoj ekosistem je prisotna že dlje časa. Apple to počne že od predstavitve prvega iPhona, Samsung stopa po njegovi poti, kar zadeva mobilne naprave. Amazon želi s predstavitvijo svojih naprav zakleniti uporabnike na svoje spletne storitve, Microsoft ali Sony pa to počneta na področju igralnih konzol. V naslednjem letu bo ta trend le še bolj izražen. Se bomo pokorili in postali človek izbranega plemenskega poglavarja?