»Že pred enim letom starosti otrok preraste skupino 0+ (sedeži od 0 do 13kg), zato je zanj primerna skupina I (9–18 kg). Pri starosti 3 oz. 4 leta pa skupina II (15–25 kg) in pozneje skupina III (do 36 kg).« Tomaž Zorko, podjetje Otroška trgovina
Dejstvo je, kot pravi Tomaž Zorko iz podjetja Otroška trgovina, da mora biti vsak avtosedež, katerega ponudniki prodajajo na tržišču EU, certificiran s strani neodvisnih certificiranih institucij v skladu z mednarodnim standardom ECE R44/04 oziroma ECE R44/03. »Pri izbiri mora biti največ pozornosti namenjene varnosti, udobju med vožnjo, kakovosti materialov,« svetuje Zorko in dodaja, da je izbira sedeža seveda odvisna od starosti otroka, predvsem pa je treba upoštevati otrokovo težo in velikost. »Otroški avtomobilski sedeži so razdeljeni v t. i. skupine po masi otrok. Že pred enim letom starosti otrok preraste skupino 0+ (sedeži od 0 do 13 kg), zato je zanj primerna skupina I (9–18 kg). Pri starosti 3 oz. 4 leta pa skupina II (15–25 kg) in pozneje skupina III (do 36 kg),« opisuje. Vprašanje, ki se poraja, pa je, ali kupiti avtosedež za vsa starostna obdobja skupaj ali avtosedež za vsako starostno skupino posebej. Zorko pravi, da že sami proizvajalci v enem avtosedežu združujejo po dve ali tri skupine, tako da lahko otrok sedež uporablja dlje, recimo od dva do tri avtosedeže v celotnem obdobju. Drugo vprašanje pa je, ali je pametno kupiti rabljen oziroma star avtosedež.
Pred nakupom rabljenih avtosedežev se prepričajte, da niso bili udeleženi v prometnem trku.
V podjetju RECARO Slovenija pravijo, da je na trgu veliko različnih rabljenih avtosedežev, a takšno rešitev načeloma odsvetujejo iz različnih razlogov. Eden izmed njih je, kot pravijo, možnost, da je bil sedež že udeležen v kakšnem prometnem trku, kjer je prišlo do deformacije delov sedeža, poškodbe ogrodja … »Prav tako ne priporočamo uporabe sedežev, starejših od 7 let, saj se plastika ter drugi deli sedeža z leti obrabijo in izgubijo svoje prvenstvene lastnosti, pri čemer je velika verjetnost, da v primeru prometne nesreče sedež ne upraviči svojega namena. Velja tudi pomisliti, da se tehnologija izdelave in varnostne zahteve konstantno spreminjajo v smeri višjih standardov varnosti, kar je za vašega otroka tudi najpomembnejše,« še pravijo, dodajajo pa tudi, da je glavni pokazatelj tega, da je otrok sedež prerastel, ko otrokova ramena presežejo vrh vpetja naramnih pasov.
Ob nakupu avtosedeža je treba upoštevati otrokovo težo in velikost.
Napake pri uporabi
Ugotavljajo, da je najpogostejša napaka na eni strani slabo ali napačno pritrjen sedež in na drugi strani nepravilno uporabljen zadrževalni sistem (varnostni pas), s čimer pa seveda primerna varnost otroka v vozilu ni zagotovljena. Po njihovih besedah je zelo pomembno tudi zavedanje staršev, da je treba otroku varnostne pasove zategniti tako močno ob telo, da v primeru nesreče preprečijo preveliko nihanje otrokovega telesa. »Če je sedež napačno pritrjen, če otroka vanj ne namestimo pravilno ali ga ne zapnemo dovolj močno oziroma če sedež namestimo tja, kjer se bo ob trku sprožila varnostna blazina, tvegamo nepredvidljive posledice in poškodbe otroka. Varnostni sedež namreč v tem primeru ne opravi svoje naloge,« zaključujejo.