Nova serija 50 skladb, ki so nas zapele, prihaja na program Televizije Slovenija 27. januarja in bo v rednih petkovih terminih osvetlila ključne skladbe, ki so v minulih stoletjih zaznamovale in formirale Slovence.
Po odmevnem in uspešnem nizu nagrajenih oddaj 50 knjig, ki so nas napisale (nagrada orion 2020 za posebne dosežke), se je ekipa ustvarjalcev lotila novega izziva. Serija 50 skladb, ki so nas zapele, ki prihaja januarja na prvi program TV Slovenija, bo v rednih petkovih terminih osvetlila ključne skladbe, ki so v minulih stoletjih zaznamovale in formirale Slovence. To so napevi, ki si jih radi zažvižgamo, a se le redko vanje poglobimo, zato lahko rečemo, da so nas Slovence — zapeli.
Serija je nastala v produkcijskem vodstvu hiše Vertigo v koprodukciji z Uredništvom izobraževalnega programa Televizije Slovenija. Zasnovana je kot niz petdesetih osemminutnih oddaj. Koncept in scenariji so delo ustvarjalnega dvojca Valentine Smej Novak in Luke Novaka, ki oddaje tudi vodi. Strokovni svetovalec pri oblikovanju nabora skladb in scenarijev je skladatelj in dirigent Patrik Greblo, režirala sta Urša Menart in Martin Draksler.
V oddajah bomo slišali in analizirali priljubljene ljudske pesmi slovenskih pokrajin, zimzelene skladbe zlate dobe slovenske popevke, rock in pop skladbe sedemdesetih in osemdesetih, pa tudi pankovske komade. V nabor so uvrščene pesmi, ki so nastale do leta 1990 — to je 50 skladb, brez katerih si ni mogoče predstavljati odraščanja generacij.
Pravijo, da smo Slovenci pevski narod in da ni kraja, kjer ne bi delovala pevska zasedba.
Poklon slovenski ustvarjalnosti
Serija 50 skladb, ki so nas zapele, je poklon slovenski ustvarjalnosti na področju, kjer je ta sleherniku segla najbolj do srca. Čeprav izpostavljamo, da na začetku slovenstva stoji pisana beseda, ne pozabimo, da je bila peta beseda tista, ki je človeku stala ob strani v najtežjih in najlepših trenutkih. Kot materni jezik je pogosto opredeljen prav jezik, v katerem je mati pela uspavanke: glasba prihaja do človeka sprva kot beseda, toda uglasbena seže še dlje, onkraj reflektiranega.
Luka Novak, voditelj in soscenarist: »Z več kot sto dvajsetimi sogovorniki smo odgovarjali na vprašanja, ki segajo na področje glasbene teorije, sociologije, zgodovine, antropologije in psihologije. Kateri družbeni vzvodi so botrovali nastanku besedila? Kaj pomeni, če ljudska pesem opeva mamo, ki kuha kavo? Kako ljubi narod, ki je čakal svoj dan ljubezni? Res živimo med iskrenimi ljudmi? Je bila resnica v glasbi zapeta pred samim zgodovinskim trenutkom? Ali pa je ta nastopil (tudi) zaradi nje?« »Pesem bo njih jezik in njih pesem bo vriskanje!«