Nova animirana pripoved o Ostržku, ki si jo lahko že ogledate na Netflixu, vsebuje veliko temačnih trenutkov, ki so prežeti z žalostjo, da sem pa tja zlahka pozabimo, da je glasbeni celovečerec tudi praznovanje ljubezni s poudarkom na upiranju avtoritarnosti. Čeprav gre v veliki meri za domiselno in vizualno osupljivo pripoved, se del Torov Ostržek nikoli ne pretvarja ali spreneveda, da je tudi antifašistično obarvano delo, namenjeno širokemu občinstvu. Prav ta vidik vpletanja zgodovine pa se nekaterim kritikom zdi neumesten.
Velika izguba in žalost
Geppetto (David Bradley), ostareli rezbar, znan po svojih umetelnih stvaritvah, ob vsej svoji modrosti in ljubezni do pripovedovanja zgodb le s težavo ubesedi, kaj vse mu je pomenil njegov sin Carlo (Gregory Mann). Deček je prezgodaj umrl v bombnem napadu na cerkev. Film se namreč odvija nekje med prvo in drugo svetovno vojno in nam predstavi Carlovo smrt kot eno od neštetih žrtev, ki jih lahko pripišemo vzponu fašizma v Italiji v času vladavine Benita Mussolinija (Tom Kenny). Geppetto svojo neizmerno žalost poskuša utopiti v alkoholu. V opitem in obupanem stanju besno poseka smreko, ki jo je pred tem posadil v spomin na Carla. Mrzlično se loti rezbarjenja njenega lesa v nekoliko grozljivo podobo svojega mrtvega sina.
Ker je Ostržek (prav tako Mann) v svetu živih povsem nov, ne ve, kako bo njegova sposobnost premikanja in govora vplivala na očeta ali druge ljudi iz mesa in krvi, ki ga bodo prvič spoznali. Ostržek je tudi še preveč naiven, da bi se zavedal, da je govoreči čriček (Ewan McGregor), ki živi v njegovih prsih in bdi nad njim na ukaz čarobne gozdne vile (Tilda Swinton), prav tako nenavaden, kot je on sam. Vse, kar ve, je, da je izjemno navdušen nad tem, da se bo prvič odpravil v zunanji svet in izkusil vse, kar mu ponuja življenje.
Nekoliko drugačen, kot smo ga vajeni
V primerjavi z mnogimi drugimi filmskimi priredbami romana Carla Collodija je ta relativno mračna in vsekakor značilna za domišljijo Guillerma del Tora. Poseben je tudi način, kako lesenega dečka postavi v središče pripovedi o tem, kaj pomeni roditi se med vojno in kako to vpliva na odraščanje v srečnega in celovitega človeka. Nedvomno se od drugih priredb razlikuje tudi po tem, da precej zgodaj nenadoma ubije svojega glavnega junaka in uvede nov preobrat v klasični zgodbi, ki vključuje večkratno vstajenje.