Estrada

Zgodovina ljubezni v Zlatem albumu

T.P.
28. 12. 2020, 09.27
Posodobljeno: 28. 12. 2020, 09.39
Deli članek:

Film slovenske režiserke Sonje Prosenc se je uvrsti v evropski izbor 50-ih filmov, ki so jih režirale ženske.

Michał Jędrzejowski / Ars Independent
Sonjo Prosenc so uvrstili med 50 najbolj eminentnih in odličnih evropskih filmskih režiserk iz obdobja zadnjih 20 let.

Evropski sklad Eurimages, program Sveta Evrope, je ob zaključku strategije 50-50 by 2020 izdal Zlati album, v katerem predstavlja izbor 50 evropskih režiserk iz obdobja zadnjih 20 let. Med režiserke, kot so Chantale Ackerman, Susanne Bier, Agnieszka Holland, Maren Ade itd., so izbrali tudi našo Sonjo Prosenc s filmom Zgodovina ljubezni (2018).

Celovečerec Zgodovina ljubezni je svetovno premiero doživel v Karlovih Varih, kjer ga je žirija nagradila za izjemen umetniški dosežek in mu podelila posebno omembo za najboljši film, s čimer je Sonja Prosenc postala prva slovenska režiserka, nagrajena v glavnem tekmovalnem programu katerega od petih največjih mednarodnih festivalov.

Na 21. Festivalu slovenskega filma si je film prislužil dve Vesni (za najboljšo fotografijo in vesno za najbolj izvirno filmsko delo), režiserka pa je lani prejela še nagrado Štigličev pogled, ki jo Društvo slovenskih režiserjev podeljuje za izjemno režijo, direktor fotografije Mitja Ličen pa nagrado iris Združenja filmskih snemalcev za najboljšo fotografijo v celovečernem filmu.

Monoo
Glavni vlogi v filmu Zgodovina ljubezni sta odigrala mlada slovenska igralka Doroteja Nadrah ter priznani norveški igralec Kristoffer Joner (na fotografiji). V filmu igrajo tudi Zita Fusco, Matej Zemljič, Matija Vastl in Zoja Florjanc Lukan.

Celovečerec je bil lani izbran tudi za slovenskega kandidata za tujejezičnega oskarja. Do sedaj je film skupno prejel že 13 mednarodnih in domačih nagrad, izpostaviti pa gre izbor med štiri režiserje/režiserke iz vsega sveta na slavnem severnoameriškem festivalu Slamdance.

Čuten in vizualno razkošen film pripoveduje o 17-letni Ivi, ki se spopada s smrtjo svoje matere. Pod vplivom te velike osebne izgube in odkritja, da o njej ni vedela vsega, se počasi potaplja v drugačen, skoraj sanjski svet, ki je daleč od njene realnosti.