Estrada

Premierna predstava ljubljanske Opere nocoj na spletu

Teja Pelko
3. 12. 2020, 14.38
Deli članek:

SNG Opera in balet Ljubljana bosta Ta veseli dan kulture obeležila s premiero enajstih glasbeno scenskih miniatur.

Darja Štravs Tisu
Mezzosopranistko Nuško Drašček Rojko so med petjem Ave Marie Astorja Piazolle spremljali pianistka Irina Milivojević ter baletni solisti Rita Pollacchi, Tjaša Kmetec in Kenta Yamamoto.

V SNG Opera in balet Ljubljana so se zaradi ustavitve javnega življenja odločili svoje občinstvo razveseliti z glasbeno-scenskimi točkami in tako nadaljevati umetniško delovanje, čeprav brez občinstva.

Premierna predstava na YouTube kanalu se bo pričela nocoj ob 19:30

Posnetke, k snemanju katerih so se odzvali vsi umetniški korpusi, so pripravljali dva tedna. Enajst glasbeno-scenskih miniatur bo premierno zaživelo danes na njihovi spletni strani in YouTube kanalu, na Facebook profilu pa ljudi na prekrasen dogodek že opominjajo s kratkimi videoutrinki s snemanja in pogovori z nastopajočimi iz zakulisja, ki je občinstvu največkrat skrito, pokažejo pa tisti draž, ki ga na končnem zmontiranem posnetku ni, saj si vsi želimo perfektnosti.

»Vsi posamezniki so pokazali voljo in željo do dela, kar kaže na nujo vsakega umetnika, ki je poklican, da dela in služi umetnosti. To je naše poslanstvo,« je uvodoma povedal umetniški vodja opere Marko Hribernik.

Darja Štravs Tisu
Baletnika Lukas Zuschlag in Mateja Železnik sta z lastno koreografijo popestrila Štiri romantične skladbe za kvartet klarinetov Jánosa Gyulaija Gaála v izvedbi Tadeja Keniga, Jakoba Bobeka, Boruta Turka in Davida Gregorca.

Baletna solista Lukas Zuschlag in Mateja Železnik sta za glasbeno-scensko miniaturo, s katero sta popestrila Štiri romantične skladbe za kvartet klarinetov Jánosa Gyulaija Gaála, ustvarila lastno koreografijo. »Točko sva pripravljala kakšnih 10 dni. Midva načeloma delava tako, da raziskujeva, preizkušava, odvzemava, dodajava, proti koncu pa nastane to, kar potem vidite na odru. Odločila sva se za sodobno točko, saj sva želela narediti nekaj kontra glasbenikom, ki so z nama na odru, tudi z izbiro oblačil. Zelo mi je všeč, da smo bili skupaj na njem, saj so sicer oni spodaj v orkestrski jami,« sta nam dejala baletnika. Priložnost za nastop je z obema rokama sprejela tudi članica orkestra, oboistka Manca Marinko: »V tem nenavadnem času je vsak trenutek, ko lahko igram, poustvarjam čudovito glasbo v družbi svojih dragih kolegov, zame zelo dragocen. Hvaležna sem za možnost in priložnost, da lahko del tega posredujemo tudi na ta način. Če bomo komurkoli prebudili lep spomin na našo hišo, željo po čim prej biti spet z nami, če bomo kogarkoli razveselili, smo dosegli svoj namen,« pravi glasbenica.

Darja Štravs Tisu
Baritonist Jože Vidic je ob spremljavi članov orkestra SNG Opera in balet Ljubljana odpel Ave Mario Williama Gomeza.

Tudi baritonistu Jožetu Vidicu je zelo pomembno, da dela, tokratna skladba Ave Maria Williama Gomeza, ki jo je odpel ob spremljavi članov orkestra SNG Opera in balet Ljubljana, pa mu je bila v poseben izziv. »Sakralna glasba je vedno izziv, ker je iskrena in globoka. Te Ave Marie nisem velikokrat prepeval, a prišel je izziv od umetniškega vodje in izzive je treba sprejeti. Naj bo Ave Maria v zahvalo in spomin na vse to, kar preživljamo v teh dneh, z željo, da bi šlo bolje in da bi bili srečni in veseli,« nam je dejal Vidic. Mezzosopranistka Nuška Drašček Rojko je bila zelo vesela, da je lahko na ta način pokazala, do kakšne mere lahko ustvarjajo v teh pogojih, vsi seveda v upanju, da bo čim prej drugače. »Plesalci so ob krasni koreografiji z mehkimi gibi odlično ponazorili našo prošnjo hrepenenja. Držim pesti, da se bomo vsi lepo držali in šli ven iz najhujšega. Mojo točko si je naša režiserka Irena Svoljšak zamislila skorajda apokaliptično: vse je zelo razpadajoče, stoli na tleh ... ali pa kot po koncu kakšnega nastopa, ko človek malo zadiha, ko se malo posveti samemu sebi …« pravi pevka.

Darja Štravs Tisu
Sopranistka Martina Zadro nadvse pogreša nastope v živo, med petjem Ave Marie iz opere Giuseppeja Verdija Otello pa je zelo uživala. Pri miniaturi jo je spremljala baletna solistka Tasja Šarler.

Sopranistka Martina Zadro pa nam je razkrila, kaj se ji podi po glavi ob nastopu: »Ko stopim na oder, se vedno prepustim nekemu višjemu namenu, kot sem jaz osebno, in zaupam, da me bo tista povezava z eno globljo dimenzijo vodila čez nastop. Tako se tudi v tem čudnem obdobju, v katerem živimo, poskušam poglobiti v notranjost in se čutim bolj varno. Umetniki potrebujemo mir, iz katerega črpamo moč, da se odpremo v kreativno stanje. Čim bolj smo senzibilni na odru, bolj se je treba ponotranjiti. V trenutnem obdobju se trudim čim več obračati vase navznoter, tako da bom pripravljena podeliti novo zrelost, ki se mi v tem procesu odpira.« Hribernik pa se že veseli in napoveduje nov niz snemanj miniatur, ki ga bodo, če bo vse po sreči, izpeljali na začetku decembra, občinstvu pa ga ponudili za božično-novoletne praznike. Tudi takrat bodo poskrbeli, da bodo glasbeno-plesno točke razgibane in žanrsko različne, da bodo zadostili različnim glasbenim okusom in k zanimanju pritegnili še več gledalcev.

Darja Štravs Tisu
Za zaključek glasbeno-scenskih miniatur so izbrali Zmagoslavno koračnico iz opere Aida Giuseppeja Verdija. Na posnetku: Uroš Pavlovič, Jure Močilnik, Marko Arh, Andrej Sraka in Aleš Plavec.

Darja Štravs Tisu
Violinista Igor in Rahela Grasselli sta zaigrala Duet v g-molu Reinholda Moriseviča Glièreja.