Estrada

Moč košarke za povezovanje skupnosti

PR
31. 12. 2019, 08.01
Posodobljeno: 10. 1. 2020, 14.08
Deli članek:

Košarkarski klub Cedevita Olimpija je bil v tekmovalni sezoni 2019/20 del projekta One Team, ki širi družbeno odgovornost med vse klube, ki sodelujejo v Evroligi in 7Days EuroCupu.

Olimpija
Edo Murić

Z zaključkom evropske sezone za košarkarje Cedevite Olimpije, se je zaključila tudi akcija projekta One Team, ki pod okriljem Evrolige že vrsto let riše nasmehe na obraze otrok širom Evrope. V tej sezoni je ambasador projekta One Team pri ljubljanskem klubu Edo Murić, ki je nekaj časa preživel tudi z otroci Centra Janeza Levca Ljubljana, ki so sodelovali pri projektu.

»Zelo lepo sem preživel to obdobje, tekom katerega sem lahko nekaj malega vrnil družbi kot ambasador projekta One Team pri Cedeviti Olimpiji. Vedno je izredno lepo videti nasmehe na obrazih otrok. Vemo, da se vsi radi igrajo, ob tej priložnosti pa smo v tej sezoni sodelovali z otroci iz Centra Janeza Levca Ljubljana. Nekoliko smo jim uspeli približati košarko, in mislim, da smo vsi skupaj uživali v času, ki smo ga preživeli skupaj. Preko igre smo uživali, se smejali, sem in tja tudi nekoliko tekmovali, in lepo je bilo gledati vse zadovoljne obraze,« je o druženju z otroci iz Centra Janeza Levca Ljubljana povedal Murić.

Projekt One Team je družbeno odgovorni projekt najmočnejšega evropskega košarkarskega tekmovanja, Evrolige, ki ga podpira tudi glavni pokrovitelj elitnega košarkarskega tekmovanja, Turkish Airlines, skupaj z neprofitno organizacijo Special Olympics, ki je prav tako glavni partner tega projekta. Namen projekta je preko košarke udejanjati spremembe v lokalni skupnosti.
Evroliga je s pomočjo klubov iz celotne Evrope tekom sezon razvila celosten program družbene odgovornosti, ki s pomočjo posameznih aktivnosti vsakega kluba, deluje v okviru osnovne tematike: integracija skupnosti.
Glavno sporočilo projekta je tako izkoriščati moč košarke za povezovanje skupnosti.

Vsak sodelujoči klub vsako sezono razvije svoj One Team projekt, ki odraža stanje ter potrebe lokalne skupnosti, na način, da pomaga tistim družbenim skupinam, ki jim znotraj skupnosti grozi socialna izključenost zaradi perečih težav kot so uživanje prepovedanih substanc ter fizična ali mentalna invalidnost. Od ustanovitve projekta leta 2012 je projekt neposredno oziroma posredno naslovil že več kot 19.000 udeležencev iz celotne Evrope.

Teden, ki je bil v Evroligi in Evropskem pokalu v tej sezoni posvečen projektu One Team, se je odvil tekom devetega kola 7Days EuroCupa in 13. kola Evrolige, Zmaji pa so takrat gostovali pri francoskem Nanterrju 92 v Parizu. Igralci in člani strokovnega štaba so svoje športne copate in čevlje opremili z vezalkami, odetimi v modre odtenke, na njih pa je bilo moč najti 'hashtag', ki opozarja na glavno sporočilo projekta: #WeAreAllOneTeam, torej, Vsi skupaj smo ena ekipa.

Pomembnost sporočila je izpostavil tudi Murić. »Šport je dejavnost, v kateri se lahko veliko družiš, tekmuješ in se nasmeješ. Skupaj s Codijem Millerjem-McIntyrejem sva otroke tudi obiskala, in imeli smo se prekrasno. Izkušnja je bila prečudovita in nepozabna. Upam, da bomo takšne akcije večkrat ponovili, saj smo vsi skupaj resnično uživali. One Team ima velik pomen za družbo in seveda košarko. Vedno je lepo, ko se profesionalni športniki družimo s športnimi navdušenci, dejstvo pa je, da ne smemo pozabiti na nikogar. Teh dejanj in podobnih akcij enostavno mora biti vse več in več, ne le v košarki, ampak tudi v vseh drugih športih.«

In še zanimivost: Tudi starejši brat Eda Murića, Dino, ki je bil pred leti celo kapetan ljubljanskega kluba, ki je takrat nastopal v elitni Evroligi, je bil v sezoni 2011/12 ambasador projekta One Team v gnezdu Zmajev.