Mini teater je Waltl zasnoval leta 1999 skupaj z Buljanom z namenom, da bi okrepila ustvarjanje v postdramskem gledališču in gledališču za mlado občinstvo. Po 20 letih ugotavlja, da so dali ogromno zgledov s tem, ko so v gledališče pripeljali še druge stvari, denimo koncerte; nastala je vrsta novih skupin, ki se posvečajo otroški produkciji. Poleg tega pripravljajo Festival strpnosti, večinoma filmski festival, ki se ukvarja z izobraževanjem o strpnosti, holokavstu in vseh vrstah nestrpnosti.
»Po eni strani je žalostno, da smo še vedno edini, ki nam je na neodvisni sceni uspelo narediti povsem nov model, ki pa se zaradi pomanjkanja sofinanciranja ali bolj nerazumevanja tega, kar počnemo, težko razvija. Naša umetniška ambicija na neki način ni pospremljena z razumevanjem, kaj neodvisna scena je, kako se razvija, katere so njene posebnosti in tako dalje,« je dejal Waltl.
Finančna sredstva
To se po njegovih besedah odraža tudi v odnosu države in kulturne politike, katerih podpora pada, v zadnjih osmih letih za polovico. V številkah: pred osmimi leti je ministrstvo Mini teatru namenilo 165.000, zdaj 88.000 evrov, je povedal Waltl. Če so bili v prejšnjih letih zelo uspešni pri evropskih projektih (za seboj imajo enajst uspešno izvedenih), pri katerih so bili vodilni partnerji, se v zadnjih letih ne upajo več prijaviti, saj se pri takšnem upadu sofinanciranja ne nadejajo, da bi jim uspelo zagotoviti sredstva, ki jih razpisi zahtevajo. Imajo pa podporo Mestne občine Ljubljana, ki narašča, tako da » se mesto trudi, da bi ta primanjkljaj nadomestilo, a neuspešno, ker gre za prevelike zneske, ki so nam bili odvzeti«. Sicer pa so glavni viri prodaje predstav po Sloveniji gostovanja v tujini in aktivnosti v smislu kulturnega turizma.
Na praznovanje 20. obletnice je prišlo veliko znanih obrazov iz sveta kulture.