Estrada

Balet SNG Maribor v slovitem Bolšoju razprodal dve predstavi

Teja Pelko
16. 8. 2019, 20.00
Deli članek:

Balet Slovenskega narodnega gledališča Maribor je v znamenitem Državnem akademskem gledališču Bolšoj v Moskvi v torek, 23. julija, in v sredo, 24. julija, izvedel sodobni balet Edwarda Cluga Peer Gynt.

SNG Maribor
Ekipa SNG Maribor pred Bolšojem

Gostovanje v enem največjih gledališč na svetu predstavlja izjemen dosežek mariborskega gledališča, ki navdušuje občinstvo in kritike doma in po svetu. »V letu, ko praznujemo stoletnico SNG Maribor, in v sezoni, ko slavimo stoletnico ustanovitve profesionalnega baleta v Sloveniji, mariborski Balet skozi to gostovanje slovenskemu baletu poklanja najlepše darilo. Gre za veliko priznanje in prepoznanje naše kulture in slovenskega baleta ter naših edinstvenih dosežkov,« je o gostovanju povedal Edward Clug, koreograf in umetniški direktor mariborskega Baleta.

Celovečerni pripovedni balet Edwarda Cluga Peer Gynt je pustolovska koreografska zgodba o človeku, ki niha med sanjami in resničnostjo, da bi našel samega sebe. Balet je koreograf Edward Clug zasnoval po istoimenski norveški dramski pesnitvi Henrika Ibsena iz leta 1867 in na glasbo Edvarda Griega. Predstava je takoj navdušila tako občinstvo kot strokovno kritiko doma in v tujini, Edward Clug pa jo je po praizvedbi v Mariboru leta 2015 uprizoril na številnih svetovnih baletnih odrih; najodmevnejša postavitev je bila v začetku lanskega leta v Dunajski državni operi. V gledališču Bolšoj je balet doživel moskovsko premiero.

SNG Maribor
Edward Clug (desno) z baletniki: Antonom Bogovom ter Denisom in Anastasio Matvijenko.

Clug je za moskovski Bolšoj novembra lani koreografiral Petruško na glasbo Igorja Stravinskega, v prihajajoči, 244. sezoni gledališča pa bo maja 2020 na glasbo Schnittkeja in Šostakoviča koreografiral Mojstra in Margareto.

SNG Maribor
Skupinski posnetek po prvi predstavi

Po besedah Vladimirja Urina, generalnega direktorja gledališča Bolšoj, je Edward Clug eden najbolj zanimivih koreografov današnjega časa. »Ima redek dar – dar pripovedovati zgodbe skozi gledališko govorico, skozi gib in ples. Ibsenova drama je polna dogodivščin, zapletenih preobratov in različnih čustvenih stanj. Moskva je že videla Peera Gynta v koreografiji Johna Neumeierja, Peer Gynt v koreografiji Edwarda Cluga pa predstavlja koreografov poskus konceptualizirati mrežo življenja, da bi se ustavili in razmislili o najpomembnejših vprašanjih naših usod,« je ob gostovanju za posebno programsko knjižico zapisal Urin.

Objavljeno v reviji Vklop/Stop spored št. 31, 1. 8. 2019