Ob nakupu izdelka pričakujemo, da bo takšen, kot govorijo karakteristike. A ni vedno tako. »Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, ima napako ali več napak, odgovornost za takšne napake nosi prodajalec. Prodajalec svoje odgovornosti za stvarne napake ne more omejiti ali izključiti z nobenim pogodbenim določilom. Ne pustite se prepričati o nasprotnem. Pomembno je, da prodajalca o napaki obvestite v dveh mesecih od dneva, ko ste napako odkrili. Svoje pravice lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka. Če ste kupili rabljeni izdelek, lahko stvarno napako uveljavite v enem letu od prevzema izdelka.
V osmih dneh niste prejeli odgovora?
Ne glede na to, ali prodajalec napako priznava ali ne, vam mora podjetje na zahtevek pisno odgovoriti najpozneje v osmih dneh po njegovem prejemu. Sicer se obrnite na Tržni inšpektorat Republike Slovenije, ki podjetju zaradi opustitve zakonske obveznosti odgovora lahko izreče globo.
Zmešnjave z darilnimi boni
Darilni boni morajo vsebovati datum nakupa in datum unovčenja. Datum unovčenja oziroma rok uporabe je po navadi določen na pol leta oziroma na eno leto. Odvisno od prodajalca. Če na bonu ni roka uporabnosti, ne sklepajte, da je rok uporabnosti neomejen. Oglasite se v poslovalnici in preverite, kako je z unovčljivostjo. Če bon pozabite unovčiti, ne obupajte, ne da bi se posvetovali. Obrnite se na izdajatelja s prošnjo, ali lahko bon kljub temu izkoristite. In še nasvet: če obdarovanca ne poznate dobro in ste se kljub temu odločili, da mu podarite darilni bon ali kartico, izberite takšno, ki ni vezana na eno samo trgovino.
Izberite vi, ne trgovec!
Kadar uveljavljate stvarno napako, sami izbirate med štirimi pravicami, ki jih določa zakon o varstvu potrošnikov. Zahtevate lahko odpravo napake, zamenjavo blaga z novim, vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali vračilo plačanega zneska. Stvarno napako lahko uveljavljate pri nakupu kateregakoli izdelka, če ne deluje, če nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, ali kako drugače ni skladen s pogodbo.