Marjana – saj veste, Vovk, tista visoka rjavolasa novinarka Vklopa, ki ga zdaj že dve leti tudi ureja – je načelno zgovorna gospa. Razen seveda takrat, ko jo pelješ na kavo, da bi izvedel kaj več o letošnjih Žarometih, pa pri večini vprašanj pogleda v tla in v iskreni zadregi šepne, ne smem povedati.
Videti in biti viden. Tole so stvari, ki jih vemo o letošnjih Žarometih: Vklopove medijske nagrade bodo letos podeljevali 22. aprila – koledar pravi, da bo nedelja – v Cankarjevem domu. Voditelj bo David Urankar, ki je pred nekaj meseci očaral že kot voditelj Zarjine Ženske leta, in bo imel, sebi v podporo in gledalcem v zabavo, nabrito majhno »pomoč«, namigne Marjana. Kakšno pomoč? »Ne smem povedati.« Jasno.
Nagrade bodo spet podeljevali v parih in v enakih kategorijah kot lani, dodali pa so še eno novo, »spletna zvezda«. Zakaj preprosto ne zakoličijo kategorij in ostanejo pri tem? »Ker se morajo tudi nagrade obračati v prihodnost, tako kot naše spletne zvezde, to so tisti, ki delajo na spletu, in ker vsi govorimo, da je prihodnost na spletu, je prav, da vključimo tudi to,« pravi urednica.
V pripravo je vpeto celotno uredništvo Vklopa, pa različni drugi oddelki, pravzaprav kar vsa medijska hiša Media24. In bodo torej, verjamemo, Žarometi spet dogodek, ki ga je treba videti – le da ni tako preprosto. Ja, pravi Marjana, razmišljamo tudi o tem, da bi vstopnice ponudili v prodajo, zanimanje je vsekakor veliko, a letos jih še ne morete kupiti. In je torej, če ne dobite tako zaželenega povabila, ki ga pošiljajo nominirancem in slavnim, edina preostala možnost, da ga zadenete v nagradni igri – imejte torej odprte oči.
Gledanost ni vse. Izbiranje dobitnikov žarometov je zapleten proces, zato ga velja razložiti. Takole nekako gre, najprej h glasovanju pozovejo bralce, trije z največ glasovi v vsaki kategoriji pridejo med nominirance. Nato v igro vstopi uredništvo Vklopa: »Na uredništvu sedemo in imamo hudo debato, preden določimo tri, ki si zares zaslužijo nominacijo, pa morda sploh ni nujno, da so ti ljudje zelo vidni, a so zares naredili nekaj dobrega. Tako je potem uravnoteženo, tako niso v ospredju samo najbolj rumene ali najbolj agresivne televizije. To delamo zato, ker mislimo, da so ljudje, ki si zaslužijo najmanj nominacijo, pa seveda tudi nagrado, a morda niso popularni na prvo žogo, ker morda delajo oddajo, ki ni v najbolj gledanem terminu in jo torej vidi manj ljudi, zato bralci zanje ne bodo glasovali, lahko pa jih nominiramo mi, da je izbor uravnotežen. Sicer je pa teh, ki bi si zaslužili nagrade, veliko več kot nagrad. Naš prostor je res majhen, a imamo veliko medijskih ustvarjalcev. Sploh zdaj, ko se snemajo tudi domače serije, je to bazen, v katerem se pojavi tudi veliko novih imen.«
A kljub temu se nobene medijske nagrade ne morejo izogniti očitku, da se kar naprej ponavljajo ista imena. Že, skomigne Marjana, »a na to ne moreš vplivati – če je na primer nova sezona kakšne zelo popularne oddaje, bo seveda prišla v izbor. Nekatere oddaje so tako popularne, da se jim ne moreš izogniti. Saj lahko že približno napoveš, za kaj bodo ljudje glasovali. Tisto, kar je najbolj gledano, bo seveda dobilo tudi glasove.«
O šestih nominirancih – trije so bralski, trije uredniški – nazadnje odloči 25-članska žirija, v kateri so ljudje, ki dihajo in živijo medije in so zato tudi najkompetentnejši za izbiranje nagrajencev.
Ga/jo poznate? Bi lahko dobili vsaj kakšen namig o dobitniku žarometa v eni najbolj priljubljenih in težko pričakovanih kategorij, tisti za življenjsko delo? In ja, vemo, da je ime vse do zadnjega skrivnost. Poskusite uganiti, o kom teče beseda: »Definitivno nekdo, ki je že kar lep čas na našem medijskem nebu. Nekdo, ki ima za seboj velik opus, ki bo ostal zanamcem še zdavnaj po nas. Nekdo, ki si čisto zares zasluži dobiti naziv medijska legenda.«
Poznate kakšnega takega?
»Res se trudimo, da bi našli človeka, ki si resnično zasluži to priznanje za življenjsko delo, morda tudi kakšnega takega, ki so ga doslej nagrade malo obšle, a si jih definitivno zasluži. Lanski nagrajenec Demeter Bitenc je tak gospod, ki ima veliko pokazati, tudi v svetovnem merilu, ne le slovenskem, a pri nas ni dobil prav veliko nagrad. Tudi zato mu je to tako veliko pomenilo.« Tudi zaradi njega so Marjani, ki že leta sodeluje pri organizaciji podelitve medijskih nagrad, lanski Žarometi ostali še posebej v spominu: »Zapomnila si bom lansko prireditev, tudi zato, ker sem bila prvič zraven kot urednica, torej v pomembnejši vlogi kot prej. V spominu mi je ostal Demeter Bitenc, ki je bil noro ganjen, ko je dobil ta težki kipec iz rok predsednika republike in ga je potem spretno predal nazaj predsedniku v varstvo, ko je imel zahvalni govor. To je bil definitivno najganljivejši trenutek lanske podelitve.«
Vemo, kaj delamo. In potem ga le najdem, tisto vprašanje, ki v trenutku prežene uredničino redkobesednost: Zakaj, mislite, je Vklop boljši od konkurenčnih revij? »Imam krasno ekipo, ki ima za sabo že ..., kaj pa vem, verjetno smo že vsi več kot deset ali petnajst let v tem poslu in vemo, kaj delamo. Zato sem jih tudi izbrala, saj je ekipa najpomembnejša stvar, na njej vse stoji. Pišejo dobre zgodbe, povezane s televizijo. Nočemo biti žaljivi, ne iščemo tračev, ne spuščamo se v rumene vode, damo jim priložnost, da sami spregovorijo, povemo njihove zgodbe. Predvsem pa nas seveda ljudje kupujejo zato, ker imamo odličen TV-spored. To je časopis, ki piše o filmu, glasbi, televiziji. Tako specializiranih revij je zelo malo. Imamo sicer sporede, ki pa so izključno to, sporedi in nič več, pri Vklopu pa se potrudimo, da imamo spredaj res dobre zgodbe, da so članki kakovostni. Filmskih revij je malo, specializirane glasbene revije sploh nimamo, mi pa združujemo vse to, vso popularno kulturo.«
Na koncu, ko je bil snemalnik že ugasnjen, sem Marjano – s prefinjeno tehniko prepričljivega prigovarjanja in zvitega zasliševanja – le pripravila do tega, da mi je povedala nekaj stvari o letošnjih Žarometih.
A jih ne smem povedati.
Več zanimivih vsebin si preberite v novi izdaji revije Zarja.