Estrada

ZPS s kampanjo PreVWara od VW zahteva odškodnine!

odkrito
13. 9. 2017, 11.46
Posodobljeno: 13. 9. 2017, 11.46
Deli članek:

Kampanja PreVWara Zveze potrošnikov Slovenije je del skupnih aktivnosti evropskih potrošniških organizacij.

Čeprav Slovenija še nima zakonodaje, ki bi omogočala kolektivne tožbe, Zveza potrošnikov začenja kampanjo PreVWara, katere cilj je združiti potrošnike, lastnike prizadetih avtomobilov in izterjati odškodnino na sodišču.

"Volkswagnova prevara je večplastna, saj gre za oškodovane lastnike avtomobilov, za onesnaženo ozračje, ki ga dihamo vsi, za goljufijo s prirejanjem delovanja motorja. Razkritju afere pa ni sledilo ustrezno ukrepanje državnih institucij v EU – v nasprotju z ZDA. Kakšno sporočilo pošiljajo vsem nam, ne le potrošnikom? Če si dovolj velik in močan, si lahko privoščiš prevaro in ostaneš nekaznovan?" je dejala Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije.

Zveza potrošnikov Slovenije sama ne bi zmogla izpeljati tako zahtevne aktivnosti kot je tožba koncerna VW, zato so že dlje iskali način in poti, kako poiskati pravico za prevarane potrošnike in sprožili postopke proti goljufivemu ravnanju. V kampanji PreVWara so se zato preko BEUC povezali z nemško podružnico ameriške odvetniške pisarne Hausfeld. Njihovi odvetniki so proti VW uspešno nastopili že v ZDA. V zadnjih šestih mesecih so dodobra preučili možnosti, ki jih ponuja slovenska zakonodaja in presodili, da imajo tudi slovenski kupci v dizelski prevari možnosti za odškodnino.

Zahtevke za vračilo odškodnine bodo vložili na nemškem sodišču. Za potrošnike je zagotovo najbolj pomembno dejstvo, da je kampanja PreVWara:

Brez tveganja: kupci avtomobilov s prijavo ne prevzemajo nobenega tveganja zase ali za svoje vozilo. Sodelujočim ne bo treba poravnati nobenih stroškov odvetnikov, sodnih taks in podobno, če bodo zahtevki zavrnjeni.

Preprosta: vse, kar morajo predložiti prevarani kupci, je dokumentacija, ki dokazuje, da so lastniki avtomobilov z dizelskimi motorji z vgrajeno programsko opremo za zavajanje na testih izpustov.

Sodelovanje v akciji lahko oškodovancem prinese le korist, če pa postopek ne bo uspešen, nimajo nobenih stroškov.

Ker gre za finančno in pravno zahtevne postopke, je sklad Burford German Funding LLC, ki bo kampanjo financiral, Zvezi potrošnikov Slovenije postavil pogoj, da v dobrem mesecu dni od začetka kampanje zbere 1.000 prijav lastnikov avtomobilov, ki ustrezajo vsem pogojem za nadaljevanje postopka.