Dolgo ste napovedovali nekaj velikega in uspelo vam je to skrivati vse do zadnjega! Zakaj ste svoj odhod v New York sploh skrivali?
Ker sem se naučila v življenju, da gre velikokrat kaj narobe prav takrat, ko prehitro oznanjaš stvari. Imeli smo tudi veliko dela s pripravami in različnih zahtev Američanov, da pravzaprav do zadnjega trenutka nisem vedela, kako bo vse skupaj sploh potekalo. Zdaj ko je tudi uradno potrjeno, z veseljem sporočam, da novo kolekcijo Kardia predstavljam v New Yorku. Bolj podrobno na newyorškem tednu mode, ki je namenjen samostojnim in neodvisnim oblikovalcem.
Po kaj pravzaprav odhajate na Fashion Week New York in kako je sploh prišlo do tega?
Omenjeni teden mode je odlična priložnost zame predvsem zaradi »buyerjev« (kupcev), investitorjev, modnih urednikov in stilistov. Glavni namen dogodka je prodati kolekcijo butikom, trgovinam s konceptom in podobno. Izvedba modne revije je zasnovana zelo preprosto in ni zakamuflirana v šov program, ker gre v prvi vrsti za sklepanje poslov in prodajo na ameriškem trgu. Kot noč in dan v primerjavi s Slovenijo.
Kaj ta korak pomeni za vas?
Prišla sem do točke v življenju, ko sem pripravljena na spremembe. Ta korak v prvi vrsti pomeni uresničitev sanj, ki jih imam že od otroštva. Predvsem pa pomeni to, da bomo z ekipo lahko zagnali posel tako dobro, da bo celoten tim Susnyara lahko živel od tega. V Sloveniji žal ne more.
Ali to pomeni, da zapuščate Slovenijo?
Slovenijo zapuščam le za kratek čas. Lepota poklica modnega oblikovalca je prav v tem, da lahko ustvarja, kjer želi. Bo nekoliko več potovanj, ampak to mi ustreza. Tako da bom še naprej prisotna tudi tukaj. Sicer bolj v obliki različnih sodelovanj in različnih modnih zgodb.
Torej boste še ustvarjali v Sloveniji?
Seveda! Za vas imam pripravljenih že kar nekaj presenečenj, ki jih bom predstavila na samostojnem dogodku v sodelovanju s partnerji, kot sta Jaguar in Moemax. Gre za AFT'R New York po New Yorku in modno-artistični dogodek ekskluzivno samo za povabljene in v duhu newyorških partijev.
Če povzameva, se vam zdi, kot da v Sloveniji ni več ničesar, kar bi vam bilo v velik izziv?
Kot oblikovalka oblačil sem na domačih tleh naredila praktično vse, kar je bilo izvedljivo. Ker ni kupcev, ni prodaje. Kupcev pa ni, ker ni kupne moči. Imamo mali trg in tega ne moremo zanikati.
Kaj torej pričakujete od svoje poti čez lužo?
Cilj je dobiti čim več kontaktov, sestankov in vsaj eno ter prvo prodajno mesto znamke Susnyara v Ameriki. Namen poti je vzpostaviti odnose s partnerji čez lužo in še dodatno raziskati trg, na katerega se podajamo.
Zakaj prav New York in ne kakšna država bližje?
Ko sem začela načrtovati projekt Susnyara, sem raziskovala vse modne prestolnice. Ugotovila sem, da sem po stilu najbolj podobna New Yorku. Romantična in malo nora. London je morda preveč odbit zame, Milano preveč kičast in Pariz preveč snobovski. In New York je tako postal logična izbira …
Za vse to je potrebno ogromno denarja. Koliko ste vložili v to?
To pa je dobro vprašanje. Vložila sem ogromno. V finančnem, fizičnem in psihičnem smislu. Naj povem, da brez poslovnih partnerjev, ki so pravzaprav celoten projekt podprli, ne bi šlo. Podjetje Moemax in znamka Jaguar sta dva od partnerjev, ki v znamko Susnyara verjameta in predvsem razumeta naš položaj.
Kot ste rekli, za vami stoji ekipa ljudi. Šušnjara je torej postalo podjetje oziroma modna hiša?
Ko sem začela prenavljati znamko, sem vedela, da ta poleg oblikovalca potrebuje predvsem brand menedžerja. V tej vlogi se je preizkusilo kar nekaj ljudi, ki jim ni uspelo. Je nehvaležen poklic, predvsem za ljudi, ki niso preveč samozavestni in odločni. Zdaj je že zadnje leto moja brand menedžerka Lucija Gubenšek. Naj povem takole: prišla, prevzela, zmagala! (smeh) Lucija že ima dobre izkušnje s tem poklicem v lepotni in farmacevtski industriji. Poleg tega je kar pet let živela v New Yorku, kjer ima še danes vrhunske kontakte v modni industriji. Z najboljšimi »showroomi«, piarom, stilisti in oblikovalci. Danes pa imava v svoji ekipi že razvojnega strokovnjaka (business developer) Mateja Brumca, piarovko branda Teso Jurjaševič, stilistko in kreativno svetovalko (creative advisor) Lizo Rihar, organizatorko projekta Susnyara Jano Ficko in grafičnega oblikovalca Marka Potočnika. Vsem je skupno eno – da v projekt verjamemo z vsem srcem!