Predstavniki držav, menedžerji, voditelji institucij, lobisti in različni strokovnjaki se bodo v naslednjih dneh srečali v Davosu na Svetovnem gospodarskem forumu (WEF). Medtem ko naj bi WEF podpiral cilje Pariškega sporazuma, pa njegovi udeleženci v Davos potujejo, kot da je vse skupaj šala - z zasebnimi letali. V tednu, ko se odvije srečanje, se v primerjavi s povprečnim tednom število letov zasebnih letal podvoji, emisije zasebnih letal pa se povečajo za štirikrat.
Sara Kosirnik, predstavnica Greenpeace Slovenija: "Romanje zasebnih letal na svetovni gospodarski forum v Davosu zelo slikovito prikazuje, kako svetovno voditelji razumejo reševanje problemov, s katerimi se sooča svet - očitno živimo na istem planetu, vendar ne v istem svetu. Lepih besed in praznih obljub smo se najedli. Kako naj resno jemljemo glavno temo foruma “Sodelovanje v razklanem svetu”, če se svetovni voditelji niso sposobni odpovedati osebnemu luksuzu in s tem samo poudarjajo nepravičnost sveta v katerem živimo. Glede na to, kako te konference ponavadi potekajo, bi zagotovo za podnebje naredili več, če bi preprosto ostali doma."
Raziskava, ki jo je naročil Greenpeace International in izvedlo nizozemsko okoljevarstveno svetovalno podjetje CE Delft, je pokazala, da je v tednu lanskega Svetovnega gospodarskega foruma 1.040 zasebnih letal priletelo in odletelo z letališč, ki oskrbujejo švicarsko luksuzno smučarsko središče Davos, približno vsak drugi let pa je povezan z dogodkom. 53 % je bilo letov na kratkih razdaljah pod 750 km, ki bi lahko bili potovanja z vlakom, 38 % pa jih je letelo na zelo kratke razdalje pod 500 km. Najkrajši zabeležen let je bil le 21 km. Države z največjim številom prihodov in odhodov z letališč Davos vključujejo sosednje države Nemčijo, Francijo in Italijo.
Raziskovalci so ugotovili, da so vsi leti zasebnih letal na in z letališč v Davosu med Svetovnim gospodarskim forumom 2022 povzročili skupno 9700 ton CO2, kar je enako emisijam približno 350.000 povprečnih avtomobilov na teden. Raziskovalci večino teh pripisujejo zasebnim letom udeležencev WEF. Emisije CO2 iz letov z zasebnimi letali so se v enem tednu srečanja početverile v primerjavi s tedni pred in po dogodku.
Zasebna letala v EU niso regulirana, čeprav so okoljsko najbolj obremenjujoč način prevoza. Leta 2022 si je več držav EU prvič začelo prizadevati za vseevropsko ureditev emisij zasebnih letal. Greenpeace poziva k prepovedi zasebnih letal in letov na kratke razdalje z alternativnimi vlaki v EU.