Madžarska vlada načrtuje privatizacijo avtocestnega omrežja. Po poročanju medijev sta poleg madžarskih prosilcev za ta velikanski projekt zanimanje izrazila tudi francosko podjetje Colas in avstrijsko gradbeno podjetje Strabag. V Strabagu zaenkrat še niso komentirali teh navedb, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.
Koncesija, ki naj bi trajala 35 let, zadeva delovanje, vzdrževanje in razvoj madžarskega avtocestnega omrežja.
V prvem krogu pogajalskega postopka morajo prijavitelji potrditi namen sodelovanja in izpolnjevanje pogojev, določenih v razpisu. Po njihovi izbiri bi se nato podale konkretne ponudbe in postalo bi znano, kakšno koncesijsko vsoto je pripravljen plačati prosilec. Razpis bi moral biti končan do konca letošnjega leta, navaja APA.
V skladu z razpisom morajo imeti prosilci ustrezno finančno ozadje in primerno ekonomsko moč. Zahteva se tudi 150 milijonov evrov lastniškega kapitala.
Madžarski spletni portal 24.hu je ob tem povzel nacionalni urad za koncesije, da bi bilo za naložbeni načrt treba potrditi sredstva v višini najmanj milijarde evrov. Poleg konkretne ponudbe je zahtevanih še 800 milijonov forintov (2,2 milijona evrov) varščine.
Po poročanju portala naj ne bi smel imeti madžarski konzorcij nobenih težav s financiranjem, saj je finančna sredstva prispeval tudi najbogatejši Madžar Lörinc Meszaros.
V zvezi z drugimi prosilci je portal spomnil, da je Strabagu doslej uspelo zagotoviti znatne deleže pri širitvi madžarske infrastrukture.
Opozicija razpis opisuje kot zahrbtno razprodajo avtocestnega omrežja, pri čemer je verjetno že določen zmagovalec koncesije, še poroča APA.