Z vprašanjem prodaje vzmetnic 100x200 prek spleta so se evropski sodniki soočili na podlagi primera iz Nemčije. Nek moški je v spletni trgovini kupil vzmetnico in jo kmalu zatem želel vrniti trgovcu. A ker je že odstranil zaščitno folijo, je ta ni želela sprejeti. Zato je kupec vložil tožbo in zahteval vračilo kupnine ter stroškov poštnine v višini nekaj manj kot 1200 evrov. Nemško zvezno sodišče je primer preusmerilo v Luxembourg.
V skladu z veljavno zakonodajo imajo potrošniki pri spletnih nakupih praviloma pravico do 14-dnevnega roka za vračilo blaga. To ne velja le za izdelke, ki zaradi varovanja zdravja ali iz higienskih razlogov niso primerni za vračilo, po dobavi pa je bila že odstranjena embalaža.
Najvišji evropski sodniki so v obrazložitvi zapisali, da mora imeti potrošnik pri spletnih nakupih možnost preizkusiti izdelek. S tem naj bi se zagotovila zaščita potrošnika pri nakupovanju na daljavo, pri katerem si pred sklenitvijo pogodbe izdelka ne more konkretno ogledati. Vzmetnice je pri tem mogoče primerjati z oblačili, ki jih je možno vrniti trgovcu, potem ko jih je potrošnik že pomeril, so dodali.
Vzmetnico pa je mogoče vrniti v trgovino, tudi če je bila že uporabljena, so po poročanju nemške tiskovne agencije dpa še zapisali sodniki. Celo pri neposrednem stiku s človeškim telesom je namreč mogoče predvidevati, da bo lahko podjetje vzmetnico s čiščenjem ali dezinfekcijo spet naredilo primerno za ponovno uporabo. Iste vzmetnice denimo uporabljajo tudi hotelski gosti, obstaja tudi trg rabljenih vzmetnic.
Nemško sodišče mora zdaj v konkretnem primeru odločiti v skladu z odločbo Sodišča EU, enako zavezujoča pa je tudi za druga nacionalna sodišča, če bi obravnavala podoben problem.